خبرگزاری کار ایران

دستگاه‌های اجرایی استان البرز در حالت آماده باش قرار گرفتند

asdasd
کد خبر : ۷۰۴۲۹۸

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز با توجه به ورود سامانه بارشی به استان از آمادگی دستگاههای اجرایی و خدماتی خبر داد.

به گزارش ابلنا، مهدی مهرور، گفت: با توجه به اخطاریه اداره کل هواشناسی مبنی بر اینکه از عصر امروز دوشنبه 26 آذر ۹۷ تا فردا بعد از ظهر به سبب ورود سامانه بارشی و سرد به منطقه البرز مرکزی، که پی آمد آن بعضی ساعات بارش باران وگاهی وزش باد شدید لحظه ای به ویژه در ارتفاعات و جاده های کوهستانی، بارش برف و مه آلودگی و کاهش دید افقی پیش بینی می شود، از فرمانداران، شهرداران و اعضای شورای مدیریت بحران استان انتظار می رود تدابیر پیشگیرانه را اتخاذ کنند.

مهرور با اعلام این خبر افزود: این سامانه موجب بارش باران و برف، ریزش سنگ در دامنه های پرشیب کوهستانی و جاده های منتهی به آن (جاده های چالوس و طالقان) خواهد شد.

وی افزود: باید آمادگی اعضای شورای هماهنگی شهرستان‌ها به منظور مقابله با جاری شدن سیل، رعد و برق، وزش باد شدید، ریزش کوه و یا هرگونه حادثه احتمالی حفظ شود.

این مسئول اضافه کرد: انجام اقدامات بازدارنده و بلادرنگ از جمله صدور پیش آگاهی از طریق رسانه‌های محلی ( استانی و شهرستانی ) و مسئولان محلی برای ساکنان مناطق تحت تاثیر خصوصا کشاورزان، دامداران، عشایر و حاشیه نشینان رودخانه‌ها از جمله الزامات است.

وی بر عدم اسکان و توقف در بستر و حریم رودخانه ها، مکانهای مرتفع و تپه ها، زیر درختان، سیم برق هوایی، لوله ها، فنس های فلزی و پهنه های آبی و همچنین خوداری از چرای دام در مراتع و دامنه کوهها تاکید کرد.

مهرور افزود: لایروبی قنوات، رودخانه ها، کانالها، انهار و زیر پلها و همچنین رفع آبگرفتگی معابر درون شهری و جاده های برون شهری مورد تاکید است.

وی خاطرنشان کرد: خودداری از سفرهای غیرضروری در جادهای کوهستانی و دامنه های پرشیب به دلیل احتمال ریزش سنگ و پیش بینی مکانهای امن جهت اسکان موقت (تا رفع شرایط اضطراری) ضرورت دارد.

مهرور در پایان ایجاد هماهنگی فی‌ما‌بین نیروی انتظامی، دستگاه‌های امدادی، ایمنی، خدماتی و نیروهای مردمی را از اهم امور دانست.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز