خبرگزاری کار ایران

سرپرست استانداری خراسان رضوی:

کسی حق ندارد برای کارآفرینان مانع‌تراشی کند

asdasd
کد خبر : ۶۹۹۴۵۴

سرپرست استانداری خراسان رضوی گفت: باید همه کنار هم به توسعه کارآفرینی و اشتغال کمک کنیم و همه دستگاه‌های اجرایی موظف به همکاری هستند.

به گزارش ایلنا از مشهد، قربان میرزایی در دوازدهمین جشنواره کارآفرینان برتر استان خراسان رضوی افزود: دستگاه‌های اجرایی موظف‌اند مسیر و بستر کار و فعالیت برای کارآفرینان را فراهم کنند و کسی حق ندارد ایجاد مشکل یا مانع‌تراشی کند.

وی اظهار کرد: ما موظف به ریل‌گذاری، ایجاد بستر مناسب برای فعالیت و برداشت موانع از مسیر آنان هستیم و تاکنون هم دولت در حد وسع و توان خود این کار کرده و تسهیلات و اعتبارات و اختیارات خوبی را بدین منظور و با هدف ایجاد اشتغال در اختیار استان‌ها قرار داده است.

 وی عنوان کرد: حتی در برخی موارد منابع و تسهیلات وجود دارد اما بخش خصوصی و مردم خیلی راغب به استفاده از این ظرفیت و امکان مطلوب نبوده‌اند و از این ظرفیت‌ها بهره مناسب گرفته نشده است.

میرزایی با بیان اینکه امروز در شرایط جنگ اقتصادی هستیم که شاید شدت آن کم از جنگ نظامی نباشد، افزود: آن دوران جوانان ما درخط مقدم حضوری پرشور داشتند و بسیاری از آنان فرماندهان ما در خط مقدم نبرد بودند و با ایثارگری و از خودگذشتگی و اهدای خون خود با شجاعت و جسارت تمام ایستادند و دشمن را بیرون راندند وحتی یک وجب از این خاک را واگذار نکردند.

وی با بیان اینکه این سال‌ها برای حفظ این خاک، سرزمین و نظام خون‌ها و هزینه‌ها دادیم و امروز نیز در این جنگ اقتصادی باید همچون آن دوران جوانان وارد میدان شده و به عنوان رسالت خود فرماندهی این جنگ را با تلاش خود در قالب کارآفرین، محقق، اندیشمند، پژوهشگر و غیره در جایگاه اقتصادی و کمک به رشد و توسعه اقتصاد این سرزمین ایفا کنند.

وی تصریح کرد: ما برای خروج از این شرایط راهی نداریم جز آنکه جوانان این سرزمین از مسیر کارفرینی و سازندگی زمینه توسعه کشور را فراهم و در برابر دشمنان بایستیم. بدین منظور باید همه کنار هم به توسعه کارآفرینی و اشتغال کمک کنیم و عزم دولت هم در این حوزه جدی است از آن رو که منابع عظیمی را برای کارآفرینی و اشتغال اختصاص داده و برای رونق تولید و اشتغال حمایت‌های متعددی را انجام داده و همه دستگاه های اجرایی موظف به همکاری هستند.

سرپرست استانداری خراسان رضوی تصریح کرد: حضور جوانان در عرصه کارآفرینی و تلاش مایه مباهات است و این شجاعت، ریسک‌پذیری و بهره‌گیری از فرصت‌ها بسیار ارزشمند و در پی این تلاش‌ها، ایجاد اشتغال وتامین، نیاز کشور و موفقیت است.

وی با اشاره به چهل سالگی انقلاب عنوان کرد: ما کار بزرگی در پیش داریم طی این سال‌های کارهای بزرگ و ارزشمندی انجام شده در عین آن‌که برخی اشکالات هم وجود دارد و امروز باید در چهل سالگی انقلاب روند این حرکت از قوت و سرعت بیشتری برخوردار شود.

میرزایی تصریح کرد: برای ریل‌گذاری این مسیر و جهت‌دهی مناسب تر به این حرکت باید  تلاش و فعالیت مضاعف و گسترده ای شکل گیرد.

 وی با اشاره به ظرفیت‌های منابع انسانی در این خطه از جمله وجود بیش از 80 هزار دانش آموخته دانشگاهی جویای کار گفت: نباید انتظار باشد 80 هزار میز برای اشتغال این افراد آماده شود بلکه باید خود آنان به این حوزه اشتغال و تولید ورود یافته و بر مبنای توانمندی خود و ظرفیت و نیاز استان و هر منطقه اقدام به فعالیت و کارآفرینی برای خود و جمعی از جوانان مشابه خود کنند.

میرزایی متذکر شد: وجود حوزه پژوهشی و دانشگاهی قوی در استان خود ظرفیتی برای جهت‌دهی به این جوانان است چنانکه امروز 181 دانشگاه و موسسه آموزش عالی و 250 هزار دانشجو و 4600 هیات علمی و تعداد زیادی شرکت‌های دانش‌بنیان و 313 شرکت  فناور و غیره در استان وجود دارد که خود نشان‌دهنده ظرفیت، توان، بنیه علمی این خطه و جوانان کارآزموده ماست که باید از آن در پیشرفت و توسعه استان بهره برد و اگرنتوانیم بیانگر ضعف ماست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز