خبرگزاری کار ایران

نگاهی به صنایع‌دستی استان همدان در دو مستند از مجموعه «دست‌آفریده‌ها»

asdasd
کد خبر : ۶۹۶۰۰۹

مجموعه مستند «دست‌آفریده‌ها» در برنامه این هفته، به معرفی بخشی از صنایع‌دستی استان همدان اختصاص دارد.

به گزارش ایلنا، مجموعه مستند «دست‌آفریده‌ها» که با رویکرد محتوایی شناخت هنرهای بومی هر استان و معرفی استادکاران صنایع‌دستی و هنرهای سنتی سراسر کشور روانه آنتن شبکه دو سیما می‌شود؛ این هفته به معرفی بخشی از صنایع‌دستی استان همدان اختصاص دارد.

این مستند که هر یک از قسمت‌های آن با نامی مستقل به معرفی یکی از هنرهای سنتی کشورمان می‌پردازد؛ امشب (دوشنبه ۵ آذر) در مستندی با عنوان «نقش تیغ» به هنر منبت‌کاری در شهرستان‌های ملایر و تویسرکان می‌پردازد. همچنین فردا (سه‌شنبه ۶ آذر) در مستند «پنجه در خاک» به هنر سفال‌سازی در لاله‌جین همدان اختصاص دارد. کارگردان این دو مستند سپیده برنجی است.

این برنامه در قالب ساختاری مستند، توسط ۱۴ فیلم‌ساز (کامیار فاروقی، آرش یعقوبی، سپیده برنجی، سعید ریاحی‌فر، رها رضوی، آرش رخشا، فرزاد حبیب‌زاده، بهروز داوودی، رضا حیدری‌پناه، فریده شاهسوارانی، مریم محمدی، عباس اردکانی، حمید قدرتی، رایا نصیری) و در ۴ دهه زمانی، (دهه‌های۳۰، ۴۰، ۵۰، ۶۰) تولید شده است.

مجموعه مستند «دست‌آفریده‌ها» به تهیه‌کنندگی داود سمواتی یار کاری‌ست از گروه خانواده شبکه دو با مشارکت سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری که از شنبه تا سه‌شنبه هر هفته ساعت ۲۱:۰۰ روانه آنتن می‌شود. بازپخش این مجموعه نیز ساعت ۶:۳۰ روز بعد خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز