خبرگزاری کار ایران

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان:

موفقیت همه احزاب و گروه‌ها درگرو اطاعت از رهبری است

asdasd
کد خبر : ۱۹۶۵۶۲

همه احزاب و گروه‌ها چه در داخل و خارج باید گوش به فرمان ولایت باشند چون نقشه راه موفقیت توسط رهبری انقلاب مشخص شده است.

سردار غلامعلی ابوحمزه اظهارداشت: مطالبه مقام معظم رهبری از کارگزاران نظام حل مشکلات اقتصادی کشور است که در ۳۵ سال گذشته اقدامات شایسته و قابل تقدیری در کشور روی داده است.

به گزارش ایلنا از همدان، وی تصریح کرد: بنا به فرموده معظم له دو نوع انتقاد وجود دارد که یکی سازنده و دیگری تخریب کننده است.

وی ادامه داد: در انتقاد سازنده نقاط قوت و ضعف بیان شده و راه کار تداوم نقاط قوت و حل مشکلات نقاط ضعف مطرح می‌شود که خواسته مقام عظمای ولایت است و در نقد تخریب کننده تنها نقاط ضعف مطرح می‌شود.

وی با بیان اینکه در حوزه اقتصادی باید تلاش بیشتری به خرج داد تا استقلال اقتصادی و خودکفایی اقتصادی در کشور محقق شود و نظام مقدس بی‌بدیل جمهوری اسلامی بیش از گذشته به عنوان الگو در جهان مطرح شود.

ابوحمزه با تأکید بر اینکه بسیج تبلور حضور مردم در عرصه‌های اقتصادی و سازندگی است، گفت: در سال گذشته، ۵۸ گروه جهادی در حوزه بسیج دانشجویی شکل گرفت که ۴ هزار و ۴۲ نفر که صرفا بسیجی نبودند در اردوهای جهادی شرکت کردند.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با بیان اینکه سپاه و بسیج در حوزه اقتصادی برای کمک به دستگاه‌های اجرایی ورود پیدا کردند، خاطرنشان کرد: تلاش بر این است تا بتوانیم از ظرفیت بسیج برای یاری رساندن به دستگاه‌های اقتصادی استفاده کنیم تا ضمن فراهم شدن زمینه لازم اقتصادی، بستر مناسب برای شکوفایی، خلاقیت و ابتکارات بسیجیان فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه نقاطی که کمتر به آن توجه شده توسط بسیج و سپاه شناسایی می‌شود، تصریح کرد: سپاه و بسیج مناطق محروم را شناسایی می‌کنند تا زمینه لازم برای حل و فصل مشکلات مناطق مختلف استان فراهم شود.

وی افزود: بسیجیان داوطلب دانشجو ۹۵ هزار و ۸۰۰ نفر روز کاری در سال گذشته فعالیت انجام دادند.

وی گفت: اردوهای جهادی یک روزه شامل بسیج محلات، دانش آموزی، عشایر و کارمندان است، تشریح کرد: این افراد در قالب ۱۳۲ گروه جهادی با حضور ۲۷ هزار و ۹۷ نفر در اردوهای یک روزه جهادی شرکت کردند.

ابوحمزه با تأکید بر اینکه اردوهای جهادی هفت روزه نیز از مجموعه بسیج محلات، ورزشکاران، طلاب، فرهنگیان و پیشکسوتان برگزار می‌شود، ادامه داد: در سال گذشته این افراد ۱۳۴ گروه جهادی را تشکیل دادند که ۲ هزار و ۶۴۳ نفر در آن شرکت کردند و ۱۸ هزار و ۵۰۱ نفر روز عملکرد بر جای گذاشتند.

وی با بیان اینکه اردوهای جهادی سه روزه خاص مهندسان بسیجی نیز برگزار شده، افزود: سه گروه مهندسین بسیج کشاورزی، بسیج عمران و معماری و مهندسین صنعت تشکیل شده است و در سال گذشته ۱۶ گروه جهادی با حضور ۴۱۸ نفر از این افراد تشکیل شد که یک هزار و ۲۵۴ نفر روز کار انجام دادند.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با اشاره به اینکه گروهی از پزشکان و خانواده پزشک سازماندهی شدند تا در مواقع بحران در استان به کمک مردم بشتابند، گفت: ۱۶۸ تیم پزشکی متشکل از یک هزار و ۱۷۶ نفر از پزشکان و سایر متخصصان به مناطق محروم رفتند و در این جریان ۲۶۳ پزشک ۷ هزار و ۶۹۱ نفر را ویزیت کردند.

وی با اشاره به اینکه طرح انفاق شامل شناسایی افراد متمکن برای کمک به محرومیت زدایی نیز انجام شده، افزود: از ۱۰۰ نفر از افراد متمکن دعوت شده تا در راه محرومیت زدایی برخی از مناطق کمک کنند.

ابوحمزه با اشاره به اینکه در عرصه‌های کشت زعفران، زنبورداری، گلخانه، دامداری، صنایع تبدیلی، شیلات، پرورش مرغ بومی و سایر ماکیان، کود ارگانیک، پرورش قارچ و صنایع دستی یک هزار و ۶۴۹ نفر آموزش دیده و طرح اقتصادی ارائه دادند، افزود: در سال گذشته ۱۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان در قالب قرض الحسنه و عقود اسلامی به افرادی که طرحشان مورد قبول واقع شده تسهیلات پرداخته شده است.

فرمانده سپاه انصارالحسین استان همدان با بیان اینکه در سال جاری تا کنون ۲۴۷ نفر در حوزه اقتصادی آموزش دیده و یا طرح اقتصادیشان تأیید شده، افزود: بودجه امسال به ۱۶ میلیارد تومان در قالب قرض الحسنه و عقود اسلامی که به افراد بسیجی و غیر بسیجی پرداخت خواهد شد، افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه سپاه و بسیج بیشتر فعالیت در قالب تعاونی را دنبال می‌کند، اظهار کرد: در همدان ۴۵۰ تعاونی مسکن ایجاد شده که ۱۴ مورد آن تاکنون تکمیل و تحویل داده شده است.

وی با بیان اینکه جوانان ما بهترین جوانان در سطح جهان هستند، خاطرنشان کرد: برخی از مشکلات را نباید به همه جوانان تعمیم داد و اگر مشکلی نیز وجود دارد به دلیل ناآگاهی و درک نادرست دوره جوانی است و نباید انتظار داشت جوان ۲۰ ساله مانند یک فرد ۵۰ ساله فکر کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز