خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دفتر صنایع دستی وگردشگری کشور در زنجان:

ایران در جهان رتبه اول هنر صنایع دستی را دارد

کد خبر : ۱۷۰۰۰۴

در کل دنیا ۴۵۸رشته صنایع دستی شناسایی شده است که در این بین ۳۵۶ رشته هنر دستی در ایران فعال است.

مدیر کل دفتر صنایع دستی وگردشگری کشور، گفت: در کل دنیا ۴۵۸رشته صنایع دستی شناسایی شده است که در این بین ۳۵۶ رشته هنر دستی در ایران فعال است.

به گزارش خبرنگار «ایلنا» قاسمی، شامگاه دیروز در آیین مراسم اختتامیه نه امین جشنواره ملی آش ایرانی با اشاره به نمایش برخی از هنرهای اصیل ایرانی در طول برگزاری نه امین جشنواره ملی آش ایرانی گفت: امیدواریم روزی شاهد عرضه این هنر‌ها به جهانیان باشیم.

قاسمی با بیان اینکه هنرمندی بسیار خوب ومناسب هنرمندان دراین جشنواره افزود: در ایران ۳۵۶رشته صنایع دستی داریم.

وی دسته بندی این تعداد صنایع دستی ایران را در ۱۰۵ گروه عنوان کرد وگفت: در کل دنیا ۴۵۸رشته صنایع دستی شناسایی شده است که در این بین ۳۵۶ رشته هنر دستی در ایران فعال است.

مدیر کل صادرات صنایع دستی ایران با بیان اینکه ایران رتبه اول هنر صنایع دستی را دارد خاطر نشان شد: جاذبه‌های هنر صنایع دستی دارای انواع مختلف است که این هنر‌ها از نظر‌ات مختلف بررسی می‌شوند.

قاسمی با اشاره به خالقین هنرهای طبیعی «خدا دادی» انسانی یعنی هنرهای‌های که به دست انسان خلق می‌شود یادآور شد: این هنر‌ها جاذبه‌های هنری هستند که از نظر موضوعی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و طبیعی را شامل می‌شوند.

مدیر کل صادرات صنایع دستی ایران در ادامه ویژگی‌های مهم در جذب هنر را دارای اهمیت اساسی عنوان کرد وگفت: در جهان هنری نسیت که جاذبه‌های هنری زیبا‌شناسی نداشته باشد.

این مسئول کشوری در زنجان با بیان اینکه برای ایجاد جاذبه در هنر باید سلیقه به خرج داد افزود: حس زیبا‌شناسی انسان باید با ایجاد جاذبه ارضاء شود.

وی امکان بهره‌مندی تمام اعضای خانواده وگروه را از جاذبه‌های هنری ایجاد شده مهم ارزیابی کرد وافزود: حفظ ارزش‌ها باید در خلق هنر بدرستی تبین شود.

قاسمی در پایان رعایت هنجار‌ها و ناهنجاری‌ها را برای کمک به ایجاد فضای و محیط لذت بردن افراد مهم دانست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز