خبرگزاری کار ایران

با حضور جهانگیری انجام شد؛

تقدیر از 4 صادر کننده نمونه در استان البرز

asdasd
کد خبر : ۶۸۳۲۶۳

مراسم بیست و دومین سالروز ملی صادرات با تقدیر از صادر کنندگان نمونه کشور و استان البرز با حضور معاون اول رئیس‌جمهور برگزار شد.

به گزارش ایلنا، اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور در مراسمی به مناسبت روز ملی صادرات، گفت: موتور محرک اقتصاد بخش خصوصی است و هر راه دیگری به بیراهه منجر خواهد شد.

جهانگیری درباره ارز حاصله از صادرات افزود: اگر بخش خصوصی پیشنهاداتی برای اصلاح فرآیند بازگشت ارز حاصل از صادرات به چرخه اقتصاد دارد، اعلام کند. این در حالی است که در مورد بازگشت ارز حاصل از صادرات، دولت تصمیم بلندمدت نگرفته است.

خسرو تاج، رئیس سازمان توسعه تجارت نیز در این مراسم گفت: بررسی‌های صورت گرفته نشان می‌دهد بین شرکت‌های صادر کننده کشور حدود 1.3 درصد آنها دارای فناوری پیشرفته، 26.3 درصد فناوری میانی، 7.9 درصد فناوری پایین، 23.4 در گروه صادرات منبع‌محور و بیش از 41 درصد در گروه کالاهای اولیه جای دارند.

جهانگیر شاهمرادی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز نیز پس از این مراسم در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: در سال حمایت از کالای ایرانی پرداختن به موضوع صادرات اهمیت بیشتری یافته است.

شاهمرادی ضمن تاکید بر حمایت از تولید ملی به عنوان یک استراتژی مهم در کشور بیان داشت: در شرایط خطیر کنونی باید تلاش ویژه‌ای در کشور صورت پذیرد و ما نیز با تمام توان در خدمت تولیدکنندگان و صادرکنندگان عزیز هستیم تا به فضل خدا قدمی برای توسعه و اعتلای اقتصاد کشور برداریم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز در پایان عنوان کرد: در مراسم امروز چهار صادرکننده نمونه از استان البرز انتخاب شده و از آنها تقدیر شد. "رنگ و رزین الوان"، "سیناژن"، "تک ماکارون" و "جنرال مکانیک" چهار شرکت صادرکننده‌ای بودند که جوایز خود را از معاون اول رئیس جمهور دریافت کردند.

در مراسم روز ملی صادرات از ۵۰ شرکت صادر کننده نمونه کشور در گروه فناوری‌های پیشرفته، فناوری‌های میانی و پایین و گروه کالاهای اولیه با اهدای تندیس تقدیر شد.

این صادرکنندگان نمونه از بین بیش از ۵۰۰ شرکت در ۶۳ گروه کالایی و ۷ گروه خدماتی انتخاب شده‌اند. شرکت‌های صادرکننده کشور سال گذشته بیش از ۴۶ میلیارد دلار صادرات داشته اند که با افزایش کمی و کیفی صادرات سال‌های گذشته شاهد تنوع صادراتی و افزایش سهم صادرات دانش بنیان و خدمات فنی و مهندسی بوده ایم. میزان صادرات کشور در چهار دهه بعد از انقلاب اسلامی رشد ۱۰ هزار درصدی داشته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز