خبرگزاری کار ایران

کلانتری:

۱۵ درصد توزیع محصولات پتروشیمی در اختیار تعاونی‌ها است/ ضرورت حذف واسطه‌ها

asdasd
کد خبر : ۶۸۱۸۱۱

معاون وزیر کار گفت: ۸۵ درصد محصولات و مواد پتروشیمی توسط واسطه‌ها و دلالان توزیع می‌شود.

به گزارش ایلنا، حمید کلانتری با اعلام این مطلب در همایش صنایع پایین دستی پتروشیمی و تعاون گفت: فقط ۱۵ درصد از توزیع محصولات پتروشیمی به عهده تعاونی‌هاست و این در حالی است که ما ۲۱۰۰ شرکت فعال در حوزه پتروشیمی و ۱۰۸ تعاونی تامین نیاز با ۵۴۸۰ واحد صنعتی داریم.

وی ادامه داد: یکی‌دیگر از مشکلات ما بحث تامین مواد اولیه برای صنایع پایین دستی پتروشیمی است. در دوران نوسانات ارزی مواد اولیه مورد نیاز این صنایع برای کسب ارز بیشتر خام فروشی می‌شود که این امر واحدهای تولیدی را تعطیل می کند.

کلانتری با تاکید بر حمایت از تعاونی‌ها تصریح کرد: در حال حاضر که شستا قرار است شرکت‌های خود را در راستای اجرای اصل ۴۴ واگذار کند باید به نحوی این واگذاری‌ها انجام شود که تعاونی‌ها در اولویت قرار بگیرند و بتوانند سهم شرکت‌ها را خریداری کنند.

معاون وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: باید به ایجاد ارزش افزوده توجه کرد و مانع خام‌فروشی شد و در این مسیر تعاونی‌ها بهترین گزینه هستند زیرا می‌توانند ۱۰۰ تا ۳۰۰ درصد خلق ارزش افزوده کنند.

کلانتری گفت: برای رسیدن به رشد اقتصادی باید اولویت را به تامین مواد اولیه برای تولیدی‌های کشور و تشکل‌ها اختصاص دهیم.

وی با تاکید بر ضرورت حذف واسطه‌ها اظهار داشت: در دوران تحریم رانت‌خواری و سوء‌استفاده زیاد می‌شود اما تعاونی‌های توزیعی می‌توانند بهترین راهکار برای مقابله با این پدیده‌های منفی باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز