خبرگزاری کار ایران

در راستای تحکیم روابط تجاری؛

سفر هیات تجاری استان بوشهر به کشور قطر

asdasd
کد خبر : ۶۷۷۸۴۴

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: برای تحکیم روابط تجاری با کشور قطر هیاتی متشکل از مدیران بخش خصوصی و دولتی استان بوشهر به این کشور سفر کرد.

به گزارش ایلنا، سید حسین حسینی محمدی گفت: قطع روابط سیاسی و اعمال تحریم های اقتصادی توسط تعدادی از کشورهای عربی حوزه خلیج فارس علیه کشور قطر فرصتی مناسب برای احیا و توسعه روابط سیاسی، اقتصادی و تجاری ایران با این کشور فراهم کرده است.
 
وی افزود: در همین راستا و به منظور تسهیل و برطرف کردن موانع و مشکلات فراروی تجارت با کشور قطر هیاتی متشکل از مدیران بخش دولتی و فعالان بخش خصوصی به دعوت وزارت شهرداری و محیط زیست این کشور عازم این کشور شدند.
 
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تصریح کرد: از مهمترین برنامه های هیات ایرانی رایزنی با طرف های قطری به منظور افزایش صادرات غیر نفتی استان و تلاش برای تسهیل و برطرف کردن موانع موجود در فرآیند صادرات به این کشور است.
 
وی با اشاره به فاصله کم بنادر استان بوشهر با کشور قطر بر افزایش صادرات به این کشور تاکید و خاطرنشان کرد: در شش ماهه نخست امسال بیش از 36 هزار تن کالا به ارزش بالغ بر 57 میلیون دلار از گمرکات استان به کشور قطر صادر شده است.
 
حسینی تاکید کرد: استان بوشهر فرصت های صادراتی قابل توجه در حوزه شیلات، محصولات خرما، صیفی جات و همچنین تولیدات معدنی نظیر سیمان، کلینکر ، گچ و سایر محصولات را داراست که امکان توسعه صادرات غیر نفتی را برای استان فراهم کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز