خبرگزاری کار ایران

با هدف توسعه صادرات غیرنفتی؛

خط کشتیرانی بوشهر - قطر راه‌اندازی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۵۰۷۶۴۲

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: با هدف توسعه صادرات غیرنفتی، خط کشتیرانی بوشهر - قطر راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش ایلنا، ابوالقاسم محمدزاده در نشست با جمعی از بازرگانان بوشهری ضمن بیان این مطلب افزود: اکنون محصولات مختلف از بنادر بوشهر، دیر، بوالخیر و گناوه به قطر صادر می‌شود که براساس برنامه‌ قرار است از نیمه دوم تیرماه شرکت کشتیرانی والفجر در مسیر بندر بوشهر به قطر خط کشتیرانی راه اندازی کند.

وی اضافه کرد: با راه‌اندازی این‌خط کشتیرانی استفاده از کانتینرهای یخچال‌دار برای صادرات به قطر در اولویت برنامه‌های ناوگان دریایی تجاری بوشهر قرار می‌گیرد.

محمدزاده در بخش دیگری از سخنان خود درباره برنامه های صادراتی هدف‌گذاری شده در سال جاری برای استان بوشهر بیان کرد: براساس هدف‌‌گذاری صورت گرفته در سال جاری میزان صادرات محصولات تولیدی غیر نفتی صنایع این استان به انضمام میعانات گازی 10 میلیارد و 600 میلیون دلار است.

وی، صادرات محصولات معدنی را از دیگر اولویت‌های استان بوشهر دانست و گفت: با برنامه‌‌ریزی انجام شده امسال افزون بر 117 میلیون دلار از محصولات مواد معدنی استان بوشهر به کشورهای هدف صادر خواهد شد.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر ادامه داد: با توجه به ظرفیت و قابلیت بالای استان بوشهر در حوزه تولید و فرآوری‌محصولات کشاورزی و آبزیان، هدف‌گذاری امسال برای صادرات این محصولات نیز 234 میلیون دلار است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز