خبرگزاری کار ایران

قبادیان:

طراحی دوره‌های مهارتی توانمندسازی صنعتگران مناطق روستایی

asdasd
کد خبر : ۶۷۵۷۳۶

معاون‌آموزش‌ ، پژوهش و فناوری و سرپرست دانشگاه صنایع و معادن در دیدار با مدیرعامل صندوق‌کارآفرینی امید، از همکاری دو مجموعه برای توانمندسازی صنایع‌کوچک ، ارتقا مناطق‌روستایی و طراحی دوره های کوتاه مدت ‌غیر مقطع استاندارد در این حوزه خبر داد.

به گزارش ایلنا از شاتا، برات قبادیان در دیداری که در محل صندوق کارآفرینی امید صورت گرفت، با اشاره به سابقه همکاری واستفاده از دوره های آموزشی دانشگاه صنایع و معادن از سوی صندوق کارآفرینی امید گفت: معاونت آموزش پژوهش و فناوری وزارت صنعت معدن و تجارت در حال تدوین دوره های توانمند سازی مبتنی بر تقاضا است و در حال حاضر این معاونت در تلاش است تا در قالب طرحی، با کمک دستگاه هایی همچون صندوق کارآفرینی امید، دوره های غیر مقطع دار و غیر طولانی واستانداردی که منجر به مدرک نمی شوند را به منظورتوانمندسازی نیروهای انسانی به ویژه در مناطق روستایی، برای اولین بار در ایران به اجرا درآورند.

وی افزود: ما نیاز داریم تا به طور دقیق مشخص کنیم چه کسانی دردوره ها باید آموزش ببینند، سرفصل دروس چه باشد و مدرس ها چه کسانی باشند تا با مناسب سازی و استاندارد سازی هر سه بخش، اثر بخشی آموزش را ارتقا دهیم.

قبادیان با اشاره به تدوین برنامه جامع آموزشی که کلیات آن بر اساس استاندارد ایزو است، گفت:همچنین برنامه جامع پژوهشی، توسط اداره کل آموزش وپژوهش وزارت صمت تدوین شده است.

وی تصریح کرد: طراحی واجرای دوره های کوتاه مدت توانمند سازی نیز براساس نیاز دستگاه متقاضی صورت خواهد گرفت و در اجرای آن نیز تابع دستگاه متقاضی خواهیم بود.

آموزش به وام گیرندگان روستایی

در این دیدار اصغر نورالله زاده مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید نیز با اشاره به فعالیت های این صندوق، ارائه آموزش به وام گیرندگان روستایی برای توانمند سازی آن ها در حوزه هایی نظیر صنایع روستایی، صنایع تبدیلی وتکمیلی محصولات کشاورزی، صنایع دامی،صنایع بسته بندی و ... را ازبرنامه ها و الویت های صندوق کارافرینی امید دانست و به بخشی از تسهیلات این صندوق اشاره کرد و گفت: صندوق کارآفرینی امید به افرادی که پایان نامه کاربردی در حوزه صنعت داشته باشند تا سقف ۵ تا ۱۰ میلیون تومان کمک بلاعوض اعطا می کند.

در این دیدار با تاکید بر همکاری های دوجانبه مقرر شد تا برنامه ریزی های لازم برای استاندارد سازی، طراحی و اجرای دوره های توانمندسازی مبتنی بر تقاضا به ویژه در مناطق کمتر برخوردار صورت گیرد و هر دو مجموعه ابزارها و اختیارات خود را برای پیشبرد این اهداف به کار بگیرند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز