خبرگزاری کار ایران

محبوب‌علیلو خبر داد:

محکومیت 50 متهم در آذربایجان‌شرقی به انجام خدمات عمومی رایگان

asdasd
کد خبر : ۶۷۵۴۴۳

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری آذربایجان شرقی گفت: مجازات جایگزین حبس از نوع الزام به خدمات عمومی رایگان از 12 فقره در6 ماهه اول سال 1396 به 50 فقره در مدت مشابه سال 97 رسیده است.

به گزارش ایلنا، بابک محبوب‌علیلو در جلسه کمیته «اجرای تکالیف مقرر در آیین‌نامه موضوع ماده 79 قانون مجازات اسلامی مصوب سال 1392» که به منظور بهره‌مندی از ظرفیت‌های قانونی برای تعیین مجازات‌های جایگزین حبس از سوی قضات محاکم و نحوه استفاده از ظرفیت‌های قانونی ایجاد شده تشکیل شد، اظهار داشت: اجرای مجازات‌های جایگزین حبس کاهش هزینه‌های مادی و معنوی دولت، جامعه و خانواده‌های زندانی را موجب می‌شود؛ بر این اساس تعیین این نوع مجازات در اولویت برنامه کاری تشکیلات قضایی است.

وی با قدردانی از دستگاه‌های اجرایی استان در اجرای تکالیف مقرر در آیین‌نامه موضوع ماده 79 قانون مجازات اسلامی مصوب سال 1392، گسترش فرهنگ پذیرش محکومان موضوع مجازات‌های جایگزین حبس در دستگاه پذیرنده و در جامعه را با تغییر نگرش متولیان دستگاه‌های دولتی و اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی مدیران نهادهای پذیرنده محکومان و عموم جامعه با مشارکت و همکاری صداوسیمای مرکز استان از طریق مستند سازی نسبت به روشن‌شدن اذهان عمومی به فواید و ثمرات مجازات های جایگزین حبس به ویژه خدمات عمومی رایگان و فرهنگ سازی آن در راستای استقبال عمومی مردم از این نوع مجازات میسر دانست.

علیلو با تأکید بر تسریع در اجرای سامانه الکترونیکی مجازات‌های جایگزین حبس بویژه خدمات عمومی رایگان افزود: در شش‌ماهه اول سال 1397 در دادگستری استان تعداد 1416 فقره حکم به مجازات جایگزین حبس از نوع جزای نقدی صادر شده که نسبت به مدت مشابه در سال 1396 که تعداد 646 فقره بود 120 درصد افزایش را نشان می‌دهد؛ مجازات جایگزین حبس از نوع الزام به خدمات عمومی رایگان از 12 فقره در شش ماهه اول سال 1396 به 50 فقره در مدت مشابه سال 97 رسیده است. نسبت مجازات‌های جایگزین حبس به محکومیت‌ها بیش از 120 درصد افزایش داشته است.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان همچنین بر ضرورت استمرار همکاری دستگاه‌های اجرایی استان، استانداری و فرمانداری­‌های استان با دادگستری کل استان و اعلام ظرفیت انجام خدمات عمومی رایگان هر شش‌ماه یک‌بار تأکید کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز