خبرگزاری کار ایران

ایلنا گزارش می‌دهد؛

افزایش 30 درصدی قیمت روپوش مدارس/عدم پاسخگویی اتحادیه خیاطان در برابر کیفیت پایین دوخت

asdasd
کد خبر : ۶۶۴۲۰۹

قیمت روپوش مدارس پسرانه از 50 هزار تومان و دخترانه که شامل مقنعه و مانتو می شود از 150 هزار تومان شروع می‌شود. مساله‌ای که هر ساله مورد اعتراض خانواده‌ها قرار می‌گیرد استفاده از پارچه‌های بی کیفیت چینی است به طوری‌که لباس‌ها پس از چند بار شست و شو رنگ و کیفیت خود را از دست می‌دهند و هزینه اضافه‌تری به خانواده‌ها تحمیل می‌کنند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا با توجه به نزدیکی آغاز سال تحصیلی بیشتر خانواده ها به دنبال تهیه ملزومات فرزندان خود برای سال تحصیلی جدید هستند که روپوش نیز یکی از آنها است.

مطابق عرف هر ساله مدیران مدارس با خیاطان قرارداد دوخت امضا می‌کنند و والدین را به آن خیاطان معرفی می‌کنند.

مساله‌ای که هر ساله مورد اعتراض خانواده‌ها قرار می‌گیرد استفاده از پارچه‌های بی کیفیت چینی است به طوری‌که لباس‌ها پس از چند بار شست و شو رنگ و کیفیت خود را از دست می‌دهند و هزینه اضافه‌تری به خانواده‌ها تحمیل می‌کنند.

با توجه به هماهنگی که بین مدیران و خیاطی‌ها وجود دارد خانواده‌ها اجازه تهیه روپوش از جای دیگر را ندارند و مجبور هستند از همان خیاطی معرفی شده جنس خود را خریداری کنند.

این در حالیست که مطابق دستور روسای آموزش و پرورش مناطق، مدیران باید با واحدهایی قرارداد ببندند که دارای جواز کسب باشند.

از سوی دیگر به نظر می رسد نظارت کافی از سوی اصناف و اتحادیه خیاطان بر این واحدها وجود ندارد به طوری که چندین خانواده در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا اعلام کردند که به صورت تلفنی به اتحادیه شکایت کرده‌اند اما ترتیب اثری داده نشده است.

در همین راستا حبیب اله طهماسبی نیک رئیس اتحادیه خیاطان  حاضر به پاسخگویی در مورد تعداد شکایات مطرح شده در یک ماه اخیر و تخلفات صورت گرفته در این حوزه نشد تا همچنان خانواده‌ها چاره‌ای جز خرید کالای بی کیفیت نداشته باشند.

هرچند فعالان حوزه پوشاک بارها نسبت به تعرفه پایین گمرکی کالای خارجی انتقاد کرده و خواهان حمایت از تولید داخلی شده‌اند اما تجربه نشان داده وقتی انحصار ایجاد می‌شود هیچ اهمیتی به کیفیت کالا و نیاز مشتری داده نمی‌شود.

قیمت روپوش مدارس پسرانه از 50 هزار تومان و دخترانه که شامل مقنعه و مانتو می شود از 150 هزار تومان شروع می‌شود.

با توجه به اینکه پارچه این روپوش‌ها پیش از تحولات ارزی وارد بازار شده‌اند اما شاهد افزایش قیمت 30 تا 60 درصدی قیمت نسبت به سال گذشته هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز