خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل مپنا:

همه نیروگاه‌های دولتی و خصوصی سیکل ترکیبی می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۶۶۰۶۰۷

علی آبادی با بیان اینکه بنا داریم تمام نیروگاه‌های مپنا را تبدیل به سیکل ترکیبی کنیم، افزود: واحدهای دولتی هم به سرعت تبدیل به سیکل ترکیبی خواهند شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، عباس علی‌آبادی در مراسم بهره‌برداری از واحدهای اول و دوم بخار نیروگاه سیکل ترکیبی پرند اظهار داشت: از زمان دولت نهم ما شروع به تبدیل واحدهای بخار به سیکل ترکیبی کردیم و موانع را پشت سر گذاشتیم و تا امروز تعداد زیادی از نیروگاه‌ها تبدیل به سیکل ترکیبی شده‌اند.

وی افزود: هر یک واحد بخار 160 مگاواتی بین 500 تا یک میلیون لیتر گازوئیل و یا معادل آن گاز، صرفه‌جویی می‌شود.

مدیر عامل گروه مپنا تصریح کرد: سوخت صرفه‌جویی شده دستاورد متمایزی است، دیگر امتیاز این پروژه این است که پول آن از مردم تامین می‌شود ما برای این پروژه منابع درآمدمان از واحدهای قبلی بوده، همچنین صندوق پروژه در بورس تاسیس کردیم و مردم سهام آن را خریده‌اند یعنی در واقع مردم مالک نیروگاه هستند.

وی ادامه داد: اتفاق مهم دیگر در این نیروگاه سیستم کولینگ است که از ACC استفاده شده که مصرف آب آن سه لیتر بر ثانیه است و تلاش می‌شود که کاهش یابد. مورد دیگر سیستم تحریک واحد است که صد در صد بومی است و می‌تواند در سطح جهان مطرح باشد. امتیاز دیگر نیز  بومی‌سازی واحد آخر سیستم کنترل واحد بخار است.

وی با بیان اینکه بنا داریم تمام نیروگاه‌های مپنا را تبدیل به سیکل ترکیبی کنیم، افزود: واحدهای دولتی هم به سرعت تبدیل به سیکل ترکیبی خواهند شد. همچنین ما در این پروژه اولین واحد MAP2B را آزمایش کردیم که هر کدام 24 واحد به قدرت عملی نیروگاه اضافه می‌کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز