خبرگزاری کار ایران

سخنگوی شورای شهر:

چادرها در شأنِ"تئاتر شهر" نیستند

asdasd
کد خبر : ۶۵۶۹۱۷

علی اعطا با بیان اینکه سیاه‌چادرها و خیمه‌هایی که در محوطه تئاترشهر برپا شده در شان این مجموعه نیست، گفت: تئاترشهر یک بنای ثبت شده در فهرست آثار میراث فرهنگی کشور است و شانی دارد؛ پسندیده نیست با حریم منظری آن برخورد سطحى و بارى به هرجهت داشته باشیم.

علی اعطا (عضو کمیسیون شهرسازى و معمارى شورای شهر تهران) درباره سیاه‌چادرها و خیمه‌هایی که در محوطه تئاترشهر برپا شده و چهره این بنای فرهنگی را مخدوش کرده است،  به خبرنگار ایلنا گفت: آنچه در محوطه و حریم تئاترشهر برپا شده، در شان چنین محوطه‌ای نیست. مجموعه تئاترشهر یک کانون‌ مهم فرهنگى است و محل مراجعه اهالى فرهنگ و هنر است. دیگر اینکه تئاترشهر یک بنای ثبت شده در فهرست آثار میراث فرهنگی کشور است و پسندیده نیست با حریم منظری آن برخورد سطحى و بارى به هرجهت داشته باشیم.

اعطا ادامه داد: برگزارى جشنواره براى ارایه محصولات اقوام مختلف فى‌نفسه کار ارزشمندى است؛ اما این کار هم آداب و تشریفات خاص خود را دارد. با این سطح مواجهه با موضوع، شان اقوام اصیل ایرانى هم رعایت نشده است.

او خاطرنشان کرد: مجموعه تئاترشهر به لحاظ جغرافیایی در یک نقطه پراهمیت و تقاطع دو شریان اصلى و گذر فرهنگى واقع شده است.  به لحاظ منظر شهرى نیز عرصه جنوب شرقى این تقاطع یعنى محوطه وسیع مقابل تئاترشهر اهمیت ویژه‌اى دارد.

عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران تصریح کرد: انتظار این است که اولا شأن هر نقطه از شهر را درک کنیم و متناسب با آن، اقدام کنیم و دیگر اینکه شأن اقوام اصیل ایرانى را حفظ کنیم تا در فضایى در خور فرهنگ خود به ارایه محصولاتشان بپردازند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز