خبرگزاری کار ایران

پاسخ سخنگوی شورای شهر به نحوه انتقاد از آبیاری در شهرداری تهران:

طرح انحلال صندوق ذخیره کارکنان شهرداری در دستور کار/نمی‌توانیم شیرهای آب را ببندیم

asdasd
کد خبر : ۶۴۰۳۳۴

علی اعطا در پاسخ به این سوال که آیا کسی در جریان تخلفات صندوق ذخیره کارکنان دستگیر شده است، اظهار بی‌اطلاعی کرده و افزود: گزارش‌های محرمانه‌ای در خصوص صندوق وجود دارد که نمی‌توانیم آنها را فعلا در اختیار رسانه‌ها بدهیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی اعطا (سخنگوی شورای شهر تهران) صبح امروز (13 تیرماه) در نشست خبری به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

عضو شورای شهر در پاسخ به این سوال ایلنا، که چرا براساس بخشنامه‌ها در خصوص پوشش گیاهی و نحوه آبیاری فضای سبز تهران اقدام نمی‌شود و باتوجه به وجود تنش شدید آبی در کشور؛ شهرداری تهران با آبیاری غرقابی برخی بخش‌ها را آبیاری می‌کند، گفت: کار ما اجرایی نیست. ما نمی‌توانیم برویم و شیر آب را ببندیم و پاسخگوی این مساله در صورتی شورا خواهد بود که این موضوع عمومیت پیدا کند.

وی با تاکید بر اینکه کار شورا در حوزه اجرا نیست، افزود: ما به دنبال طرحی هستیم تا در حوزه پوشش گیاهی و نحوه آبیاری در تهران وارد عمل شویم و در این خصوص تدابیر ویژه‌ای را اتخاذ خواهیم کرد. لازم به ذکر است، شهرداری تهران در این خصوص بخشنامه‌هایی پیش از این ابلاغ کرده است.  

سخنگوی شورای شهر همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص صندوق ذخیره کارکنان شهرداری و تخلفاتی که در این صندوق صورت گرفته است، گفت: این صندوق در دوره سوم شورای شهر مجوز گرفته و تشکیل شده است. براساس مصوبه هر سه ماه سه درصد از حقوق کارکنانی که در این صندوق ثبت‌نام کرده بودند به حسابش واریز می‌شد که این مبلغ در طول زمان تغییر نیز کرده است.

وی ادامه داد: براساس قانون باید این صندوق مبالغ را به حساب بانک عامل می‌ریخته اما این اتفاق رخ نداده است در نتیجه عملکرد این صندوق از همان ابتدا غیرقابل قبول بوده است.

سخنگوی شورای شهر با بیان اینکه طرحی از سوی هفت نفر از اعضای شورای شهر تهیه شده است، افزود: در این طرح بحث انحلال صندوق مطرح شده و پس از انحلال مبالغ باید دوباره به حساب کارکنان از طریق یک بانک عامل واریز شود.

سخنگوی شورای شهر در پاسخ به این سوال که آیا کسی در جریان تخلفات صندوق ذخیره کارکنان دستگیر شده است، اظهار بی‌اطلاعی کرده و افزود: گزارش‌های محرمانه‌ای در خصوص صندوق وجود دارد که نمی‌توانیم آنها را فعلا در اختیار رسانه‌ها بدهیم.

نابودی ۸۰ درصد از باغ موسوم به برره

کمیته حقوق شهروندی با ریاست امینی هنوز کار خود را شروع نکرده است

سخنگوی شورای شهر همچنین در پاسخ به انتقاد خبرنگاران در خصوص عدم فعالیت رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت که یکی از مهمترین کمیسیون‌های شورا است، افزود: این کمیسیون کاملا فعال بوده و جلسات آن به صورت مرتب برگزار می‌شود. این کمیسیون شامل چهار کمیته حقوقی، تنقیح، نظارت و حقوق شهروندی است. در کمیته حقوقی به صورت مدام بحث‌های حقوقی ازجمله مصوبه برج‌باغ‌ها را بررسی می‌کنیم. نوع وظیفه کمیته تنقیح به گونه‌ای است که نمی‌تواند هر هفته گزارش ارائه دهد. ریاست کمیته نظارت نیز برعهده آقای حبیب‌زاده است که با مسئولیت ایشان به عنوان معاون نظارت همگام است.

سخنگوی شورای شهر در دفاع از اقدامات رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت با بیان اینکه او ریاست کمیته حقوق شهروندی را در این کمیسیون برعهده دارد، ادامه داد: کمیته حقوقی و شهروندی هنوز اقدامات خود را آغاز نکرده است.

سخنگوی شورای شهر در ادامه با اشاره به ساخت و ساز غیرمجاز و اقداماتی که در خصوص تخریب شبانه باغ معروف به برره صورت گرفته بود، گفت: در طرح تفصیلی کاربری این باغ به صورت کامل فضای سبز تعیین شده است. سال ۱۳۹۳ بر اثر مصوبه برج باغ‌ها شهرداری منطقه و بنیاد مستضعفان برای ساخت بنا در این باغ با یکدیگر به توافق می‌رسند و قرار می‌شود ۷۰ درصد باغ حفظ شده و ۳۰ درصد بنا ساخته شود. اما قبل از اینکه توافق صورت بگیرد سازمان پارک‌ها با آن مخالفت می‌کند و این مخالفت کماکان ادامه دارد.

وی ادامه داد: هنوز پروانه ساخت در این باغ صادر نشده و متاسفانه عکس‌های هوایی نشان می‌دهد که در طول زمان اکثر درختان را خشک کرده‌اند.

اعطا با تاکید بر اینکه شهرداری ادعا می‌کند از باغ حفاظت می‌کند، افزود: ۸۰ درصد باغ موسوم به برره خشک شده و فقط ۲۰ درصد آن باقی مانده است نابودی درختان این باغ به هیچ وجه توجیه ندارد.

ورود شورای شهر به تخلفات سهمیه طرح ترافیک خبرنگاران

سخنگوی شورای شهر در خصوص انتشار اسامی خبرنگارانی که طرح ترافیک دریاف کرده‌اند آنهم بدون اسم رسانه و نیز وجود اسامی نمایندگان مجلس در میان دریافت‌کنندگان سهمیه ۹۰ درصدی طرح ترافیک افزود: ما مشکلات این لیست را در شورای شهر دنبال می‌کنیم اما راه‌حل اصلاح آیین‌نامه است. به‌رغم اقدامات مثبتی که با انتشار لیست صورت گرفته است ما در مواردی که سهمیه برخلاف ضابطه تخصیص یافته، ورود خواهیم کرد.

سخنگوی شورای شهر در واکنش به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص مطالبات کارگران و پیمانکاران خط شش مترو که مدت‌هاست حقوق خود را دریافت نکرده‌اند، با اشاره به افزایش ۴۰ درصدی پرداخت سهم معوقات پیمانکاران در بودجه سال‌جاری شهرداری گفت: در خصوص مطالبات پیمانکاران تا آخر سال تحولاتی اتفاق خواهد افتاد اما من هنوز از وضعیت پیمانکاران خط شش اطلاعی ندارم.

در جریان فشارهای وارد آمده بر رئیس سابق سازمان بازرسی شهرداری نیستیم

الویری رئیس کمیته پایش شورای شهر تهران

عضو شورای شهر در واکنش به سوال خبرنگاران درباره اظهارات محمدجواد شیرازی (رئیس سابق سازمان بازرسی شهرداری) که از وجود قدرت‌های پنهان برای ممانعت از کارش در شهردرای خبر داده بود، گفت: اینکه مدیری از شهرداری رفته و می‌گوید هنگام رفتنش به او فشار آمده باید از خودش پرسیده شود. ما در جریان این فشارها نیستیم، از آقای شهردار بپرسید.

اعطا درباره سرنوشت لایحه مدیریت یکپارچه به اختلافات قدیمی که بر سر این موضوع وجود دارد، اشاره کرده و در خصوص بدهی‌های دولت به شهرداری دوباره تصریح کرد: ۶۳۰۰ میلیارد تومان بدهی تکلیفی و واجبی است که دولت باید به شهرداری تهران پرداخت کند و این عددی است که از سال ۸۴ محاسبه شده و توسط خود شهرداری به ما اعلام شده است. ۱۵ هزار و ۱۳۸ میلیارد تومان نیز بدهی کلی دولت به شهرداری تهران است که بخشی تکلیفی و بخشی مجاز است.

وی در انتها در خصوص ایجاد کمیته پایش اعضای شورای شهر و وظایف این کمیته گفت: ریاست کمیته پایش اعضای شورای شهر به عهده شخص آقای الویری است و در خصوص اینکه چه جزئیات و مسائلی در این کمیته بررسی می‌شود باید بگویم همچون بقیه دستگاه‌های نظارتی اقدامات این کمیته هم محرمانه است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز