خبرگزاری کار ایران

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی خبرداد:

ثبت 170 هزار طلاق سال گذشته در کشور / 10 استان از نظر طلاق در وضعیت قرمز

asdasd
کد خبر : ۶۵۶۰۰۸

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی با اشاره به ثبت 170 هزار طلاق طی سال گذشته در کشور گفت: 10 استان از نظر آمار طلاق در وضعیت قرمز قرار دارد.

به گزارش ایلنا، حبیب‌الله مسعودی‌ فرید روز دوشنبه در آیین افتتاح «مرکز جامع مراقبت از خانواده» (سامانه تصمیم ) بهزیستی کرمانشاه که در سرسرای جلسات اداره کل بهزیستی برگزار شد، اظهار داشت: این مرکز با هدف پیشگیری و ارائه مشاوره قبل از طلاق برای زوجین متقاضی تشکیل شده است.

وی افزود: کرمانشاه، ششمین استانی است که این مرکز در آن افتتاح شده است.

مسعودی‌ فرید از کرمانشاه به عنوان 10 استان برتر دارای نرخ بالای طلاق در کشور یاد کرد و گفت: از همین رو این اولویت به استان داده شد تا این مرکز در آن افتتاح شود.

وی ادامه داد: این مرکز برای اولین بار در خراسان رضوی افتتاح شد که توفیقات خوبی به دست آورد و امیدواریم که همین عملکرد نیز در استان کرمانشاه داشته باشد.

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی ادامه داد: برای راه اندازی مراکز جامع حمایت از خانواده، سازمان بهزیستی از 2 سال قبل براساس مصوبات شورای اجتماعی و فرهنگی کشور و تاکیدات مقام معظم رهبری، مسئولیت پیگیری پدیده طلاق را برعهده و تصمیم گرفت به عنوان یک مدل هدفمند و نظام مند وارد مداخلات خانوادگی شود که هدف ما از تشکیل این مراکز، ارائه خدمات مشاوره، روانشناختی و مددکاری اجتماعی در صورت نیاز در قالب خدمات با رویکرد شبکه‌ای است.

این مسئول ادامه داد: در این رویکرد لازم نیست تا زوجین پرونده‌ای در دادگاه داشته باشند، بلکه ابتدا در این مرکز ثبت نام کرده و چنانچه به مشاوره‌های تخصصی بیشتری نیاز داشتند توسط بهزیستی به مراکز مورد تایید مشاوره ارجاع داده می شوند.

وی یادآور شد، هزینه مشاوره برای خانواده‌های نیازمند رایگان است و برای دیگر خانواده‌ها براساس تعرفه قوه قضاییه هزینه مشاوره از آنان گرفته می‌شود.

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی ادامه داد: تلاش براین است در مرحله اول مراکز مراقبت از نظام خانواده در مرکز استان را راه اندازی کنیم که در گام‌های بعدی سایر شهرستان‌ها به این سامانه متصل می‌شوند.

مسعودی فرید با تاکید بر اینکه 10 استان کشور از نظر آمار بالای طلاق در وضعیت قرمز قرار دارند، افزود: از همین رو استان کرمانشاه از چند جهت برای ما اهمیت داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز