خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دفتر مشاوره بهزیستی به ایلنا خبر داد؛

اجرای طرح باشگاه سلامت روان در ۲۱ استان کشور

asdasd
کد خبر : ۱۷۱۲۸۳

«بر اساس آمار‌ها بیشترین مراجعه کنندگان به مراکز مشاوره بهزیستی زنان هستند. / مشکلات در روابط بین فردی در خانواده‌ها از جمله مهم‌ترین مشکلات مراجعین ما به مرکز مشاوره است»

مدیرکل دفتر مشاوره و امور روان‌شناختی سازمان بهزیستی ضمن تشریح برنامه‌های این دفتر برای کاهش آسیب‌های حوزه خانواده از اجرای طرح باشگاه سلامت روان در ۲۱ استان کشور در سال جاری خبر داد.

«آرزو ذکایی‌فر»، مدیرکل دفتر مشاوره و امور روان‌شناختی سازمان بهزیستی، در گفتگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به اینکه بهزیستی بزرگ‌ترین شبکه مشاوره کشور را در اختیار دارد گفت: استفاده از خدمات مشاوره سازمان بهزیستی از سه طریق حضوری، تلفنی و مجازی امکان پذیر است.

وی افزود: این خدمات ویژه قشر خاصی نیست اما بر اساس آمار‌ها بیشترین مراجعه کنندگان به مراکز مشاوره ما زنان هستند.

ذکایی فر ادامه داد: همچنین دفا‌تر مشاوره ما برای خانواده‌های نیازمند سازمان بهزیستی، یارانه مشاوره در نظر گرفته است که می‌توانند بر اساس آن به صورت رایگان از چهار جلسه مشاوره در دفا‌تر خصوصی مشاوره سازمان استفاده کنند.

مدیرکل دفتر مشاوره و امور روان‌شناختی سازمان بهزیستی بیان کرد: همچنین خدمات دیگری از جمله آموزش‌های مهارت‌های زندگی نیز درمجموعه خدمات مشاوره ما قرار دارد.

وی در پاسخ به این سوال که «بیشترین دلیل مراجعه افراد به مراکز مشاوره بهزیستی چه مواردی است؟» گفت: مشکلات در روابط بین فردی در خانواده‌ها از جمله مهم‌ترین مشکلات مراجعین ما به مرکز مشاوره است.

مدیرکل دفتر مشاوره و امور روان‌شناختی سازمان بهزیستی با اشاره به اینکه طلاق نیز جزو آسیب‌های رو به افزایش در جامعه است، افزود: علت طلاق‌ها در سه سطح فردی، خانوادگی و اجتماعی قابل بررسی است.

ذکایی فر، پایین بودن آستانه تحمل، اختلال‌های شخصیتی، بیماری‌های روانی، اختلالات جنسی، و عدم مسئولیت پذیری را از جمله مهم‌ترین دلایل فردی طلاق عنوان کرد.

وی در ادامه گفت: عدم حمایت روانی خانواده‌ها، نبود الگوی مناسب از خانواده، اختلاف طبقاتی زیاد میان زوجین و دخالت خانواده‌ها نیز از جمله دلایل خانوادگی طلاق است.

ذکایی فر در مورد علل اجتماعی طلاق نیز به بیکاری، اعتیاد، مشکلات اقتصادی و تعدد نقش‌های اجتماعی زن و مرد اشاره کرد.

وی در ارتباط با اقدامات بهزیستی در راستای کاهش آسیب‌های خانواده گفت: «مراکز سلامت روان محلی» سازمان بهزیستی در ۳۰۰ منطقه آسیب خیز کشور با برگزاری جلسات گروهی وآموزش‌های مهارتهای خود یاری و همیاری در این زمینه فعالیت می‌کند.

ذکایی فر اظهار کرد: همچنین طرح باشگاه سلامت روان خانواده یکی از طرحهای ما در این زمینه است که سال گذشته به صورت پایلوت در ۲۱ استان کشور اجرا شد و امسال نیز ده استان دیگر به این طرح اضافه می‌شود و تا سال آینده نیز تمامی کشور را در بر می‌گیرد.

مدیرکل دفتر مشاوره و امور روان‌شناختی سازمان بهزیستی در پایان اشاره کرد: همچنین تفاهم نامه‌ای را نیز در زمینه ارائه مشاوره به خانواده‌های در معرض طلاق، تفاهم نامه‌ای را با قوه قضاییه امضا کرده‌ایم تا از طریق این قوه بتوانیم ارتباط بهتری با گروههای هدف داشته باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز