خبرگزاری کار ایران

آخوندی مطرح کرد:

۲۰ میلیون جمعیت شهری در بافت فرسوده سکونت دارند

asdasd
کد خبر : ۶۵۱۶۹۳

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ۲۰ میلیون نفر از جمعیت شهری کشور در بافت ناکارآمد ساکن هستند، گفت: ۵۰ درصد جمعیت شهری استان نیز در چنین بافتی به سر می برند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عباس آخوندی روز پنجشنبه در جلسه ستاد بازآفرینی شهری استان در سنندج اظهار داشت: این استان موقعیت ممتازی در بخش های مختلف طبیعی و انسانی دارد که بایستی در جهت توسعه به کارگیری شود.

وی با بیان اینکه با روی کارآمدن دولت تدبیر و امید برخی از شاخص‌های استان ارتقا یافتند، افزود: به رغم کمبود اعتبارات مالی اما شاهد تحول و سیر حرکت در این استان هستیم.

آخوندی گفت: احداث کریدور شمال_جنوب در این دولت مطرح و عملیاتی شد، و مسیر و رهیافت آن را امروز و در آینده ای نزدیک در استان شاهد خواهیم بود.

وزیر راه با بیان اینکه شخصا مسایل کریدور زاگرس را پیگیری می کنم، افزود: قطعه سنندج_کامیاران در اولویت قرار دادیم و محور شرق - غرب یعنی مسیر همدان به سنندج در دست اقدام است.

آخوندی ادامه داد: هیچ محوری را از مطالعه خارج نکردیم و در این راستا پروژه سنندج- مریوان با تامین اعتبار در وضعیت اجرایی خوبی قرار دارد و تمامی قطعات راه‌آهن همدان به سنندج برای دسترسی مردم به قطار به پیمانکار واگذار شده است.

وی خاطرنشان کرد: ۲۰ میلیون نفر از جمعیت شهری کشور در بافت ناکارآمد ساکن هستند که بر حسب آمار ۵۰ درصد جمعیت شهری استان نیز در چنین بافتی به سر می برند، که بایستی در هر محله مجموع خدمات زیر بنایی و روبنایی بازتعریف شود.

لازم بذکر است؛ عملیات ساخت تقاطع غیر همسطح در مسیر ارتباطی سنندج به سقز و مریوان امروز با حضور عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در سه راهی مریوان آغاز شد و 100 میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل این پروژه برآورد شده و پس از انجام مناقصه، کار به پیمانکاران بومی واگذار شده که تکمیل آن تاثیر بسیار زیادی در مدیریت ترافیک ورودی به شهر سنندج از سمت سقز و مریوان دارد.

همچنین به‌دلیل تردد تانکرهای حمل سوخت، مدیریت ترافیک در این مسیر ضروری به نظر می‌رسید و ساخت این تقاطع در انجام این کار موثر است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز