خبرگزاری کار ایران

سردار رحمت‌الهی خبر داد:

دستگیری اعضای باند خرید و فروش اشیای تاریخی در چهارمحال و بختیاری

asdasd
کد خبر : ۶۴۸۷۲۲

فرمانده یگان حفاظت سازمان میراث فرهنگی خبر داد:‌ با تلاش نیروهای یگان حفاظت استان چهارمحال و بختیاری اعضای باند خرید و فروش اشیای تاریخی دستگیر شدند و مقادیری اشیای تاریخی و بدل از جنس طلا کشف و ضبط شد.

به‌گزارش ایلنا، سردار امیر رحمت‌الهی - فرمانده یگان حفاظت - اعلام کرد: یگان حفاظت استان چهارمحال و بختیاری در ادامه روند دستگیری قاچاقچیان اموال تاریخی، بعد از رسیدن اخباری از دوستدارن میراث فرهنگی مبنی بر خرید و فروش و معامله قریب‌الوقوع تعدادی اشیای عتیقه، انجام اقدامات و بررسی‌های اولیه و احراز صحت خبر را در دستور کار قرار داد.

او بیان کرد: یگان حفاظت استان با انجام تحقیقات گسترده، پس از چندین روز تلاش به محض شناسایی افراد دخیل در امر قاچاق اموال تاریخی با همکاری عوامل انتظامی و قضایی در عملیاتی غافلگیرانه با مراجعه به منزل یکی از قاچاقچیان عتیقه و دستگیری سه نفر متهم در این خصوص، مقادیری اشیای قدیمی از جنس طلا و ترکیبی از فلز زرد رنگ  شامل ۴۷  قطعه سکه، خنجر، پیکره  بزکوهی، یک جفت گوشواره و..  از این افراد کشف و ضبط شد.

فرمانده یگان حفاظت تاکید کرد: به دنبال کارشناسی‌های فنی انجام شده از سوی کارشناسان اداره کل میراث فرهنگی، اصالت بخشی از  اشیای مکشوفه تایید و قدمت آنها دوران سلوکی و بخش دیگری از اشیاء جعلی و به تقلید از دوران اسلامی و دوران تاریخی تخمین زده شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز