خبرگزاری کار ایران

کلیات افزایش ۱۵درصدی تعرفه آب بهای تهران در شورای شهر تصویب شد

asdasd
کد خبر : ۶۴۸۴۳۶

رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران از تصویب کلیات افزایش ۱۵درصدی تعرفه آب بهای تهران با ۱۵ رای خبر داد.

به گزارش ایلنا، زهرا صدراعظم نوری در این باره گفت: تعرفه آب‌بها با کاربری خانگی حداکثر تا ۱۵ درصد افزایش می‌یابدکه البته برای مناطق و نواحی مختلف شهر تهران ضریب‌های متفاوتی اعمال می‌شود.

صدراعظم نوری گفت: هدف از این مصوبه تامین بخشی از اعتبار اجرای طرح جامع آب‌رسانی شهر تهران است.

در بخش دیگری از نشست شورای شهر تهران مدیرعامل آبفای استان تهران گفت: تهران پس از سیستان و بلوچستان فقیرترین استان در حوزه آب است و بحث تنش آبی در این استان جدی است.

محمدرضا بختیاری افزود: امسال بارندگی نسبت به سال گذشته ۲۳ درصد کاهش داشته است.

او تاکید کرد: وضعیت سد لتیان و لار در ابتدای سال نگران‌کننده بود و بارش‌های اردیبهشت موجب شد که آب در تهران جیره‌بندی نشود.

بختیاری با بیان این‌که قیمت هر لیتر آب شرب برای مصرف‌کنندگان تنها ۶ ریال است، گفت: تولید هر مترمکعب آب شرب ۲۵۰۰ تومان هزینه دارد اما مشترکان تنها ۶۰۰ تومان برای این میزان آب پرداخت می‌کنند.

بختیاری در باره کیفیت آب شرب شهر تهران گفت: به جرات می‌توان گفت که کیفیت آب شهر تهران بهتر از آب‌های بسته‌بندی است.

او تاکید کرد که اجرای طرح جامع آب‌رسانی شهر تهران در سامانه‌های غرب و شرق ضروری است و با تکمیل آن مشکل تامین آب شرب تهران برطرف می‌شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز