خبرگزاری کار ایران

محمودیان به ایلنا خبرداد:

مصدومیت 248 نفر در زلزله کرمانشاه / تخریب بیش از 700 واحد مسکن شهری و روستایی

asdasd
کد خبر : ۶۴۷۴۳۹

مدیرکل بحران استان کرمانشاه گفت: زلزله روز گذشته در این استان باعث مصدومیت 248 نفر شد.

رضا محمودیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: زلزله روز گذشته استان کرمانشاه 248 مصدوم در پی داشت که تا ساعت 8 صبح امروز تنها 21 نفر در بیمارستان طالقانی شهرستان کرمانشاه همچنان تحت اقدامات درمانی قرار دارند.

وی ادامه داد: از این تعداد امروز 15 نفر ترخیص شدند و 6 نفر تحت درمان قرار دارند که بیشتر این مصدومان از شهرستان‌های ثلاث باباجانی، جوانرود، بخش کوزران شهرستان کرمانشاه بوده‌اند.

محمودیان درباره میزان خسارت زلزله به واحدهای مسکونی منطقه گفت: تاکنون 101 واحد روستایی و یک واحد شهری تخریب شدند. 250 واحد روستایی و 600 واحد شهری نیز در شهرستان‌های دالاهو، ثلاث، جوانرود، اسلام‌آباد و بخش کوزران آسیب دیده اند.

وی درباره آخرین وضعیت محورهای ارتباطی استان عنوان کرد: محور جوانرود- ثلاث که بر اثر زلزله مسدود شده بود توسط عوامل راهداری بازگشایی شد. مشکل قطعی آب و برق 15 روستای این استان که بر اثر زلزله قطع شده بود در همان ساعات اولیه توسط عوامل مربوطه برطرف شد. آب شرب شهرستان جوانرود نیز دچار کدورت شده بود که هم اکنون توسط عوامل شرکت آبفا در دست تعمیر است و به همین دلیل از طریق آب های بسته بندی به این شهرستان آبرسانی می شود.

محمودیان اظهار داشت: ساعت 18 روز گذشته جلسه ستاد بحران در شهرستان ثلاث باباجانی با مدیریت استاندار و مسئولان امدادی استانی و شهرستان جهت رسیدگی به مشکلات زلزله‌زدگان تشکیل شد و دستورات لازم از طرف استاندار به عوامل اجرایی صادر شد. همچنین به مردم چادر و اقلام غذایی در حد نیاز توسط نیروهای امدادی توزیع شد.

وی در پایان گفت: از روز گذشته تاکنون 15 پس‌لرزه بالای سه ریشتر در منطقه رخ داده و شاهد وقوع بیش از 70 پس‌لرزه کمتر از سه ریشتر در استان بوده ایم.

به گزارش ایلنا، زلزله ای با قدرت 5.9 دهم ریشتر حوالی ظهر روز گذشته در استان کرمانشاه با مرکزیت تازه‌آباد به وقوع پیوست که در پی این زلزله 248 نفر از مردم این استان مصدوم و بیش از 700 مسکن شهری و روستایی دچار آسیب شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز