خبرگزاری کار ایران

وزیر تعاون در کارگروه اشتغال استان اردبیل:

طرح تاب آوری اجتماعی به منظور حمایت از اقشار ضعیف اجرا می شود

asdasd
کد خبر : ۶۴۴۵۳۱

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: طرح تاب آوری اجتماعی به منظور حمایت از اقشار ضعیف اجرا می‌شود.

به گزارش ایلنا، علی ربیعی در جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان اردبیل گفت: تقویت بخش آموزش فنی و حرفه ای از الزامات لازم برای توسعه است و نسبت به تقویت این بخش در استان اردبیل اقدام می کنیم.

وی گفت: از معاون خود می‌خواهم جهت بررسی و حل مشکلات کارآفرینان و سرمایه گذاران در اخذ تسهیلات، جلسه ای مختص استان اردبیل با حضور مدیران 4 بانک عامل و صندوق ضمانت تشکیل و از نمایندگان مجلس هم دعوت نمایند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه اظهار داشت: تاکنون برای اشتغال روستایی طرح های مصوب 7000 میلیارد تومان بوده است که از این میزان 2600 میلیارد تومان منجر به عقد قرارداد با بانک های عامل گردیده است. باید اعطای تسهیلات را مدیریت کنیم.ما قصد نداریم پول پاشی کنیم بدون اینکه شغل پایدار ایجاد شود؛ در رسته ها و خوشه های دارای توجیه تسهیلات می دهیم و اجازه انحراف از اهداف را نمی دهیم.

ربیعی با بیان اینکه 25 درصد از تسهیلات اشتغال روستایی را در اختیار استانداران قرار خواهیم داد تا متناسب با نیاز هر استان مدیریت نمایند افزود: بیکاری واقعیت موجود جامعه است و با توجه به ترکیب جمعیتی افزایش تعداد جویندگان کار را در سال های پیش رو خواهیم داشت.

وی در بخش دیگر سخنانش با اشاره به اینکه دشمن امنیت جامعه ما را هدف قرار داده بیان داشت: ما باید با همدلی و همکاری در مقابل این مسائل تدبیر کنیم و دهک های پایین جامعه را تقویت و بیشتر حمایت نمائیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین از پیگیری و اجرای طرح "تاب آوری اجتماعی" در راستای مقاوم‌سازی اقشار کم درآمد خبر داد.

ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این جلسه خبرهای خوشی هم برای مردم استان اردبیل داشت، از جمله از عملیاتی نمودن درمانگاه های تامین اجتماعی در شهرهای نمین و گرمی خبر داد و گفت: تمام تعهداتی که رئیس سازمان تامین اجتماعی به نمایندگان محترم مجلس و مقامات استان  داده است، عملیاتی خواهد شد.

ربیعی برای افزایش سهم استان اردبیل از تسهیلات اشتغال روستایی قول مساعدت داد و از استاندار اردبیل خواست تا برای طرح های دارای توجیه اقتصادی و فنی لازم تسهیلات ارزان قیمت پرداخت نمایند.

وی همچنین از قرار گرفتن استان اردبیل در تفاهم نامه وزارت کار و ارتباطات و فناوری اطلاعات برای ایجاد اشتغال در بخش ICT خبر داد و اظهار داشت با توجه به ظرفیت های موجود در استان اردبیل فرصت های شغلی خوبی در این استان محقق خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز