خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار اردبیل خبر داد ؛

آمادگی برای ایجاد 20هزار فرصت شغلی در سال جاری /راه اندازی پنجره واحد اعطای تسهیلات اشتغال پایدار به روستاییان وعشایر اردبیل

asdasd
کد خبر : ۶۴۲۱۰۱

بهمن حسین زاده، معاون هماهنگی اموراقتصادی و توسعه منابع استاندار اردبیل درگفت: با طرح مهارت آموزی در محیط واقعی کار حداقل 1500 فرصت شغلی برای جوانان استان ایجاد می شود.

به گزارش ایلنا، بهمن حسین زاده در برنامه مردم و مسئولان گفت: بر اساس مصوبه هیئت دولت اصناف مجاز هستند تا در هر واحد تجاری، صنعتی و خدماتی حداکثر تا سه نفر از جوانان 15 تا 24 ساله را به عنوان مهارت آموز بکار بگیرند.

وی این طرح را مدل به روز رسانی شده سیستم قدیمی استاد شاگردی در فرهنگ سنتی کشور دانست و گفت همانطور که در ایام قبل جوانان برای مهارت آموزی و یاد گرفتن حرفه و فن به واحدهای تجاری و صنعتی مانند فروشگاه ها و کارگاه ها و تعمیرگاه ها مراجعهو مهارت آموزی می کردند در طرح مهارت آموزی هم به طور نظام مند صاحب تخصص و شغل می شوند.

حسین زاده گفت:در طول دوره مهارت آموزی که حداقل 80 ساعت و حداکثر 1 سال خواهد بود قراردادی که با توافق بین واحد صنفی و کارآموز منعقد می شود به امضاء نمایندگان ادارات آموزش فنی و حرفه ای، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و تامین اجتماعی نیز خواهد رسید.

معاون استاندار اردبیل گفت: واحدهای صنفی از پرداخت حق بیمه برای مهارت آموزان کاملا معاف هستند و مهارت آموزان علاوه بر دریافت دستمزد مورد توافق در پایان دوره، گواهینامه مهارت نیز دریافت خواهند کرد.

حسین زاده به وجود بیش از 42000 واحد صنفی در استان اشاره کرد و گفت: در همه مقاطع حساس کشور، اصناف یاریگر نظام و مردم بوده اند و این بار هم همه اتحادیه ها و اتاق اصناف پای کار هستند و مقامات استان هم نهایت حمایت را از واحدهای صنفی که نسبت به جذب مهارت آموزان اقدام می‌کنند خواهند داشت و پیش بینی کرده ایم حداقل 1500 فرصت شغلی از طریق این طرح در استان ایجاد شود که در دو هفته اول 110 نفر آن محقق شده است.

معاون استاندار اردبیل ضمن دعوت از جوانان جویای کار جهت مراجعه به واحدهای صنفی و اتحادیه های صنفی و واحدهای کاریابی برای استفاده از موقعیت پیش آمده به صاحبان صنوف مختلف نیز اطمینان خاطر داد که نگران روندهای اداری نباشند و بدانند که دولت همراه آنها خواهد بود.

بهمن حسین زاده گفت:طبق وعده استاندار محترم و با برنامه ریزی هایی که انجام داده ایم برای ایجاد 20000 فرصت شغلی در سال جاری آمادگی داریم.

معاون استاندار اردبیل با اشاره به اعطای تسهیلات ارزان قیمت در قالب طرح های اشتغال فراگیر و اشتغال پایدار روستایی و عشایری  اظهار داشت:این مشاغل در بخش های مختلف کشاورزی، گردشگری، صنعت و خدمات تعریف و برنامه ریزی شده است که عمده این مشاغل توسط بخش خصوصی و همت و توان کارآفرینان و سرمایه گذاران عزیز خواهد بود.

وی افزود: برای تسهیل بیشتر در ایجاد اشتغال روستائیان و شهرهای زیر 10 هزار نفر جمعیت پنجره واحد اعطای تسهیلات اشتغال پایدار روستاییان و عشایر در استانداری اردبیل راه اندازی شده و از فردا (یکشنبه) آماده ارائه خدمات است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز