خبرگزاری کار ایران

بهنام‌جو مطرح کرد:

برنامه‌ریزی برای ایجاد 20000 فرصت شغلی در سال‌جاری

asdasd
کد خبر : ۶۴۴۳۱۷

استاندار اردبیل گفت: سهمیه استان اردبیل از اشتغال امسال طبق برنامه کشوری 7000 شغل است ولی ما برای ایجاد 20000 شغل در سال جاری متعهد هستیم.

به گزارش ایلنا، اکبر بهنام‌جو در جلسه کارگروه تخصصی اشتغال با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه گفت: با حمایت‌های نماینده ولی‌فقیه در استان و نمایندگان مردم در مجلس و توان و تلاش مجموعه مدیریت استان برای ایجاد 20000 فرصت شغلی در سال جاری برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

وی با اشاره به الزام استان اردبیل به ایجاد  7000 فرصت شغلی در سال‌جاری طبق برنامه اعلامی از طرف دولت اظهار داشت: ما برای ایجاد 20000 فرصت شغلی در سال‌جاری برنامه‌ریزی کرده‌ایم و بنده با توجه به حمایت های وزیر محترم کار و همت مدیران استان و هم استانی‌های عزیز به تحقق این برنامه ایمان دارم.

بهنام‌جو حمایت از کارآفرینان و سرمایه‌گذاران را از مهمترین برنامه‌های استان دانست و با اعلام ایجاد پنجره واحد اشتغال روستایی در محل استانداری اردبیل گفت: هر چند تکلیف استان اردبیل در اشتغال روستایی برای سال‌جاری 2000 فرصت شغلی بوده اما در عمل به تاکیدات رئیس‌جمهور و وزیر کار درباره اهمیت ایجاد شغل پایدار برای روستاییان و عشایر، بیش از دوبرابر این فرصت‌های شغلی در استان ایجاد می‌شود.

وی به طرح هایی که وزیر محترم کار طی دو روز اخیر از آنها بازدید داشتند پرداخت و گفت: تنها در یک واحد تولیدی فرش دست‌باف در شهرستان کوثر برای 700 نفر و در سه واحد تولید شیرآلات ساختمانی در شهرستان گرمی 1000 فرصت شغلی ایجاد خواهد شد.

بهنام‌جو افزود: با اعطای تسهیلات کم بهره، واگذاری اراضی در نواحی و شهرک‌های صنعتی با قیمت 50 درصد و حمایت های لازم؛ شاهد رونق در ایجاد واحدهای صنعتی در استان هستیم.

استاندار اردبیل از وزیر کار خواست تا از محل کمک های فنی اعتباری تسهیلات بیشتری در اختیار استان قرار دهند و افزود: از آقای دکتر ربیعی درخواست کردیم تا میزان تسهیلات اشتغال روستایی افزایش یاید و ایشان هم با این درخواست موافقت کردند.

استاندار اردبیل از وزیر کار درخواست کرد کمک کنند تا شرکت هواپیمایی آسمان روزانه یک پرواز به مقصد فرودگاه اردبیل اضافه نماید.

بهنام‌جو ضمن تشکر از سفر موثر و پرثمر وزیر کار به استان اردبیل از قول وزیر برای اعزام مشاوران متخصص توسعه داخلی و خارجی برای مشارکت در توسعه استان اردبیل خبر داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز