خبرگزاری کار ایران

بهنام‌جو خبر داد:

تشکیل زنجیره اشتغال فراگیر و پایدار در استان اردبیل

asdasd
کد خبر : ۶۴۲۲۵۲

استاندار اردبیل گفت: زنجیره اشتغال فراگیر و پایدار روستایی با حضور دستگاه‌های اجرایی، مدیران بانک‌ها و سرمایه‌گذاران واحدهای تولیدی در این استان شکل می‌گیرد.

به گزارش ایلنا، اکبر بهنام‌جو در جلسه پنجره واحد اشتغال پایدار روستایی وعشایری افزود: این زنجیره باید به گونه ای پیش برود تا سرمایه‌گذاران و صاحبان تولید با حضور در پنجره واحد نتیجه مثبتی را برای دریافت تسهیلات بانکی و رفع برخی موانع تولیدی بگیرند.

وی افزود: ایجاد اشتغال مهم ترین وظیفه مدیران دستگاه های اجرایی بوده و شایسته است برای بهبود و تسهیل فرایندها ارباب رجوع از سردر گمی رهایی یافته و به درستی در مسیر سرمایه گذاری هدایت شود.

استاندار اردبیل بیان کرد: هنر مدیران دستگاه های اجرایی رضایتمندی ارباب رجوع و ایجاد فرضت های شغلی بوده و هیچ اولویتی دیگری غیر از اشتغال ندارند.

بهنام جو ادامه داد: 50 درصد تسهیلات اشتغال روستایی از طریق صندوق توسعه ملی و 50 درصد دیگر آن از طریق بانک ها تامین و با کار مزد 6 درصد به متقاضیان پرداخت می شود.

استاندار اردبیل گفت: در مدت یک ماه 2 هزار و 400 میلیارد ریال تسهیلات روستایی از طریق چهار بانک عامل به متقاضیان پرداخت خواهد شد.

بهمن حسین زاده ، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار اردبیل هم در این جلسه گفت: اصلی ترین کار تیم اقتصادی دولت ایجاد اشتغال و رفع بیکاری جوانان است.

وی افزود: برای تحقق اشتغال روستایی پنجره واحد اشتغال روستایی ایجاد شده تا هر متقاضی با مراجعه به بانک ها بتوانند به سرعت مجوز های لازم را دریافت کنند.

حسین زاده بیان کرد: روزانه 9 متقاضی به بانک های عامل در پنجره واحد اشتغال روستایی مراجعه می کنند و در کنار بانک ها نمایندگانی از اداره کل صنعت ،معدن و تجارت ،جهاد کشاورزی ،گردشگری و تعاون ،کار و رفاه اجتماعی حضور خواهند داشت.

معاون استاندار اردبیل با بیان اینکه روستاهای استان اردبیل ظرفیت های بسیار بالایی در بخش‌ کشاورزی دارند افزود: باید با برنامه ‌ریزی مناسب این ظرفیت ها شکوفا و روستاها در مسیر پیشرفت و توسعه قرار گیرند.

حسین زاده بیان کرد: رشد و توسعه استان منوط به جذب سرمایه ‌گذاران بخش خصوصی است که همگان باید در این زمینه پیشگام باشند.

وی گفت: مدیران دستگاههای اجرایی باید برنامه ‌های خود را برای تحقق اهداف مورد نظر تا سال 1400 ارائه دهند تا با بتوان به اهداف مورد نظر که همان پیشرفت و توسعه استان است دست یافت.

بهروز ندایی ، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل نیز در این جلسه گفت: در حوزه عمرانی کارگروه زیر بنایی متشکل از 13 عضو برای اشتغال پایدار روستایی تشکیل شده است.

وی افزود: این کارگروه ها ضمن تکریم ارباب رجوع روند طولانی امور را کاهش می دهد تا سرمایه گذار به سهولت به نتیجه مطلوب برسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز