خبرگزاری کار ایران

استاندار اردبیل:

استانداری آماده کمک به دانشگاه محقق اردبیلی است

asdasd
کد خبر : ۶۴۰۳۹۱

استاندار اردبیل گفت: استانداری آماده کمک به دانشگاه محقق اردبیلی است.

به گزارش ایلنا، اکبر بهنام جو در جلسه شورای دانشگاه محقق اردبیلی با بیان این مطلب افزود: کشور در زمان سختی قرار دارد و هنر آن است که در شرایط سخت کار کند.

وی با بیان اینکه به همه دستگاه‌ها ابلاغ کردیم که برنامه چند ساله تدوین کنند، اضافه کرد: با اجرای برنامه‌های چند ساله می توان به صورت منظم و برنامه ریزی شده در مسیر رشد و توسعه گام برداشت.

بهنام جو با اشاره به اینکه باید برنامه چند ساله دانشگاه محقق اردبیلی هم تدوین شود، افزود: برنامه باید سال به سال اجرا شود تا در طول چند سال اهداف برنامه چند ساله محقق شود.

استاندار اردبیل با بیان اینکه استانداری آماده کمک به دانشگاه است، تصریح کرد: باید با حل مشکلات موجود در دانشگاه، بتوانیم این مرکز علمی- آموزشی را به جایگاه واقعی خود برسانیم.

رئیس شورای اداری استان اردبیل با بیان اینکه ارتباط دانشگاه با صنعت و دستگاه های اجرایی باید تقویت شود، افزود: دستگاه های اجرایی را موظف به استفاده از ظرفیت های علمی و پژوهشی دانشگاه می کنیم اما پژوهش های اساتید باید کاربردی شود تا منجر به افزایش بهره وری در بخش های مختلف شود.

استاندار اردبیل با بیان اینکه می توان مشکلات را رفع کرده و کارها را پیش برد، اظهار کرد: این کار شدنی است اما باید پیگیری های لازم انجام شود تا بتوانیم به حق و حقوق خود برسیم.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی گفت: تعامل این دانشگاه با استانداری و ادارات دیگر در بالاترین سطح خود قرار دارد و این تعامل را بیش از پیش تقویت خواهیم کرد تا در زمینه رشد و توسعه متوازن گام های مثبتی برداریم.

عزیز حبیبی اضافه کرد: این دانشگاه حدود ۱۱ هزار نفر دانشجو دارد که حدود ۷ هزار و ۵۰۰ نفر در مقطع کارشناسی، ۲ هزار و ۹۰۰ نفر در مقطع کارشناسی ارشد و ۶۵۰ نفر در مقطع دکتری در حال تحصیل هستند.

وی با بیان اینکه این دانشگاه حدود ۳ هزار و ۵۰۰ نفر پژوهشگر آماده کار دارد، اظهار کرد: این نیروهای رایگان ظرفیت و پتانسیل قابل اتکایی هستند که می توان از علم و دانش آنها در رشته های مختلف برای پیشبرد اهداف توسعه نگرانه استان استفاده کرد.

حبیبی با اشاره به اینکه حدود ۴۰۰ نفر  عضو هیات علمی با مرتبه های علمی مختلف در دانشگاه محقق اردبیلی وجود دارد، ادامه داد: می تواند از علم و دانش این اساتید در راستای حل معضلات استان استفاده کرد.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی با اشاره به اینکه هزینه ها را به سمت رشد کمی و کیفی رشته های تحصیلی سوق دهیم، تصریح کرد: رشته هایی در دانشگاه محقق اردبیلی دایر است که در شرایط فعلی جامعه مورد نیاز بوده یا در آینده مورد نیاز خواهد بود و باید چنین رشته هایی را افزایش دهیم.

وی با اشاره به اینکه پروژه های اولویت دار دانشگاه را مشخص کردیم و تسریع در پیشرفت پروژه ها را در دستور کار قرار داده ایم، اضافه کرد: دانشگاه به سبب تصویب هیات امنا، اختیاراتی دارد که دستگاه های دیگر ندارد بنابراین می توانیم با جایجایی اعتبارات، اولویت های دانشگاه را در برنامه های کوتاه مدت قرار دهیم.

حجت الاسلام و المسلمین عبدالله حسنی مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی گفت: دانشگاه مبدا تحول است و اگر بخواهیم در جامعه تحول ایجاد کنیم این کار بدون حضور دانشگاه امکان پذیر نیست.

وی با بیان اینکه ضعف های جامعه به دلیل قطع ارتباط با دانشگاه و حوزه است، اضافه کرد: جامعه و دانشگاه به دو سمت متفاوت حرکت می کنند و جامعه اجرایی هیچ استفاده ای از پژوهش های دانشگاه نمی کند.

رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان اردبیل ادامه داد: اگر می خواهیم در مسیر جامعه آرمانی حرکت کنیم باید همه احساس وظیفه کنیم و در راستای مسئولیت های اجتماعی قدم برداریم.

وی با بیان اینکه اساتید دانشگاه محقق اردبیلی دارای پشتوانه علمی بالایی هستند، افزود: اگر به این اساتید بها داده شود، قطعا می توانند در سطح ملی به چهره های تاثیرگذار تبدیل شوند.

حسنی اضافه کرد: نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان برنامه های متعددی اجرا می کند اما از فضای فیزیکی مورد نیاز برخوردار نیست بنابراین انتظار می رود استانداری در زمینه احداث ساختمان مستقل برای نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها مساعدت کند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: پذیرش دانشجو در دانشگاه ها باید بر اساس نیاز جامعه باشد و این مساله به خصوص در رشته های دکتری باید مورد تاکید بیشتری قرار بگیرد.

بهروز ندایی با بیان اینکه جای خالی قراردادهای پژوهشی دانشگاه با ادارات و شرکت ها احساس می شود، تصریح کرد: ما در خدمت دانشگاه محقق اردبیلی هستیم و این قراردادها هم منجر به افزایش درآمد اساتید و دانشگاه می شود و هم به نفع دستگاه های اجرایی و شرکت ها است.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه محقق اردبیلی پروژه دانشکده مشکین شهر را ادامه دهد، افزود: هر ساخت و سازی که دانشگاه خودش انجام دهد قطعا باید بر اساس الگوی ایرانی- اسلامی باشد چرا که همه از دانشگاه الگو می گیرند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز