خبرگزاری کار ایران

با حضور معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری؛

سرپرست دانشگاه محقق اردبیلی معرفی شد

asdasd
کد خبر : ۶۲۴۵۰۲

باحضور معاون پارلمانی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، سرپرست دانشگاه محقق اردبیلی معرفی شد.

به گزارش‌ایلنا، عزیز حبیبی سرپرست دانشگاه محقق اردبیلی در مراسم تکریم و معارفه رئیس سابق و سرپرست دانشگاه محقق اردبیلی گفت: امروز رشد علم و فناوری شتاب روز افزونی دارد و این شتاب سبب چالش دانشگاه ها شده است.

وی با بیان اینکه نمی‌توانیم برنامه‌ها را راکد نگه داریم، تصریح کرد: باید شتاب رشد دانشگاه بیشتر از شتاب فناوری ها باشد و حتی از این رشد جلوتر باشد.

حبیبی با اشاره به اینکه باید نیازها را شناسایی و پاسخگوی آن نیازها باشیم، اضافه کرد: دومین چالش پیش روی آموزش عالی، تغییر جمعیتی است زیرا زمانی دانشجویان دنبال دانشگاه‌ها بودند اما الان باید با ارتقای کیفیت خدمات، دانشگاه ها دنبال جذب دانشجویان برتر باشند.

سرپرست دانشگاه محقق اردبیلی اظهار کرد: چالش دیگر پیش روی آموزش عالی، انگیزه دانشجویان است زیرا انگیزه دانشجویان با توجه به شرایط فعلی نسبت به قبل کمتر شده است.

وی با اشاره به اینکه در حوزه آموزشی باید توسعه رشته های جدید در دستور کار قرار گیرد، گفت: تقویت و نوسازی آزمایشگاه ها و کارگاه ها؛ افزایش نسبت استاد به دانشجو، سوق دادن پایان نامه ها به سمت حل معضلات جامعه، تقویت مرکز رشد فناوری، همکاری با استانداری و تقویت ارتباط با صنعت و جامعه از جمله برنامه های ارائه شده من به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بوده است.

حبیبی اضافه کرد: ارتقای فرهنگ ایرانی- اسلامی در دانشگاه و قانونگرایی را در دستور کار قرار داده ایم.

گودرز صادقی رئیس سابق دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه دانشگاه محقق اردبیلی نگین آموزش عالی در استان اردبیل است، اظهار کرد: 4 سالی که در خدمت این دانشگاه بودم با همراهی و همکاری تمامی کارکنان گام هایی موثری برای دانشگاه برداشتیم.

وی با بیان اینکه امروز دانشگاه محقق اردبیلی یک برند است، تصریح کرد: برای ما خدمت در این دانشگاه مایه افتخار است.

صادقی با اشاره به اینکه قبول مسئولیت برای اساتید سود مادی ندارد، ادامه داد: انسان جز با ارزش‌های معنوی زنده نیست بنابراین اساتید در قبول مسئولیت به مسائل معنوی بیشتر توجه می کنند.

وی با اشاره به اینکه در این 4 سال همکاران نسبت به بنده لطف داشتند، تصریح کرد: طبعا مخالفت هایی هم بوده است که برخی از این مخالفت ها به حق بوده و برخی دیگر به دلیل اطلاعات نادرست بوده است.

رئیس سابق دانشگاه محقق اردبیلی ادامه داد: در دانشگاه، کار فرهنگی اساس است و بقیه مسائل وسیله ای برای آرامش انسان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز