خبرگزاری کار ایران

​استاندار اردبیل خبرداد:

راه‌های ارتباطی عشایر اردبیل بهسازی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۶۴۲۶۴۷

استاندار اردبیل گفت: برخی از راه‌های ارتباطی بین ییلاقات و قشلاقات این استان وضعیت مطلوبی ندارند و بزودی عملیات مرمت و بهسازی آنها آغاز می‌شود تا عشایر در جابه جایی احشام و گله خود با مشکل روبرو نشوند.

به گزارش ایلنا، اکبر بهنام جو در بازدید از ییلاقات ایل شاهسون در دامنه های سبلان افزود: تمهیدات لازم برای بالا بردن سطح بهداشت و دسترسی آسان عشایر به داروهای دامی نیز اندیشیده شده تا میزان تلفات دام عشایر به حداقل برسد.

وی اظهار داشت: در برخی از ییلاقات با مشکل آب شرب و سالم برای خانوار عشایر و احشام روبه رو بودیم که در این زمینه تصمیم های مناسبی اتخاذ شد تا مشکلات عشایر منطقه حل شود.

بهنام جو گفت: مسئولان باید دست در دست هم برای حفاظت و نگهداری از منابع طبیعی استان تلاش کرده و این ثروت خدادادی را با بهره برداری اصولی از مراتع به نسل های آینده نیز حفظ کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل نیز در این بازدید گفت: تولیدات عشایر ایل شاهسون در دامنه های سرسبز سبلان نتایج بسیار ارزشمندی در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و خود کفایی کشور به انواع تولیدات دامی دارد.

خلیل نیکشاد افزود: صنعت دامداری در ییلاقات سبلان یکی از مهم‌ترین برنامه‌های تولیدی و اقتصادی در استان است و اتخاذ تدابیر لازم برای حل مسائل و مشکلات این قشر زحمتکش یکی از ضروریات اساسی بشمار می رود.

وی اظهار داشت: اقدامات لازم برای ایجاد راه های ارتباطی مناسب و امن برای جا به جایی احشام بین ییلاقات و قشلاقات و تامین آب آشامیدنی سالم برای این تولید کنندگان و احشام آنها در دست اقدام است و افزایش خدمات بهداشتی و درمانی نیز یکی از اساسی‌ترین ضروریاتی است که این قشر از مسئولان خواستار رسیدگی هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز