خبرگزاری کار ایران

استاندار اردبیل:

کالاهای صادرات‌محور در روستاها تولید می‌شود

asdasd
کد خبر : ۶۴۴۲۴۶

استاندار اردبیل گفت:در طرح اشتغال پایدار روستاهایی بر روی کالاهای صادراتی تاکید شده و فرش آذرخش از جمله واحدهای تولیدی صادرات محور است.

به گزارش ایلنا، اکبر بهنام‌جو در جریان سفر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به شهرستان‌های کوثر و خلخال اظهار داشت: به منظور ایجاد اشتغال پایدار روستایی و ارایه تسهیلات لازم تفاهم نامه ای بین سرمایه گذار فرش آذرخش و استانداری امضا شده و قبل از شروع عملیات ساختمانی، این سرمایه گذار فعالیت خود را آغاز کرده است.

وی با اشاره به اینکه از اوایل خرداد ماه ثبت نام  افراد علاقمند و تنظیم مدارک توسط فرمانداری های خلخال و کوثر انجام شده افزود: در مرحله اول سالن های بلا استفاده توسط اداره کل ورزش و جوانان به صورت استجاری در اختیار این سرمایه گذار قرار گرفت و هم اکنون بیش از۱۰۰ نفر در این سالن ها آموزش می بینند.

بهنام جو با اشاره به اینکه بیمه و حقوق کارگران فرش بافی این طرح طبق قانون کار مدنظر است افزود: وزیر محترم کار و رفاه اجتماعی خواستیم تا در افزایش ردیف بیمه فرش بافان مساعدت لازم را داشته باشد تا موجب ایجاد انگیزه بیشتر  در فعالان این صنف گردد.

استاندار اردبیل افزود: فعالان صنف فرش بافی عموما بومی هستند و بعد از فراگیری آموزش های لازم و مطالعه نقشه های مورد نظر و نیز تجهیز کارگاه شروع به فعالیت می کنند.

وی همچنین از احداث کارگاه روغن کشی و گونی بافی توسط این سرمایه گذار خبر داد و گفت: با مطالعه طرح و صدور مجوزهای لازم این مجموعه نیز حمایت دستگاه های اجرایی مواجه می شود.

استاندار اردبیل با بیان اینکه تعهد ۲۰ هزار شغل در اردبیل تا پایان سال مطرح است افزود: از این تعداد۷۰۰نفر در شهرستانهای کوثر و خلخال زمینه فرش بافی شاغل می شوند و سرمایه گذاران این رسته حمایت می شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز