خبرگزاری کار ایران

ربیعی در اردبیل:

روستاها در کانون توجه دولت قرار دارد / ایجاد کسب و کار و رفاه عمومی بیشتر در روستاها است

asdasd
کد خبر : ۶۴۴۲۴۷

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: هدف ما ایجاد کسب و کار و رفاه عمومی بیشتر در روستاها است و این مهم مورد توجه دولت تدبیر و امید قرار دارد.

به گزارش ایلنا، علی ربیعی در جریان سفر به شهرستان کوثر اظهار داشت: هدف از اعطای تسهیلات ارزان قیمت به روستاها پاشیدن پول نیست بلکه ایجاد اشتغال پایدار و حمایت از یک قشر عظیم نیروی کار و سرمایه های اجتماعی کشور است.

وی با تاکید بر اینکه خرید کالای ایرانی باید در عمل مورد توجه قرار گیرد افزود: با ارتقای کیفی و کمی کالای ایرانی این شعار مهم دور از انتظار نیست و مردم باید به کالای ایرانی اعتماد داشته باشند.

ربیعی با اشاره به اینکه توجه دولت به اشتغال پایدار و فراگیر جدی است افزود:اولویت ما تولیدات داخلی و ایجاد اشتغال متناسب با رشته های تحصیلی فارغ التحصیلان  است.

وی تصریح کرد: تولید ابریشم در مناطق مستعد برای تامین مواد اولیه تابلو فرش ها می تواند در حوزه های مختلف باعث رونق اشتغال شود‌.

 وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ضرورت احیای صنعت نوغان‌داری را در کشور یادآور شد:برای واردات ابریشم میلیون‌ها تومان هزینه می کنیم در حالی که استان گیلان مرکز تولید نوغان در کشور است و قرار شده با همکاری جهاد کشاورزی و در قالب طرح‌های احیای صنایع ریشه‌دار در کشور صنعت نوغان‌داری نیز رونق مجدد پیدا کند.

وی افزود: در ایجاد اشتغال روستایی و افزایش مهارت نیروی کار در مناطق محروم و روستایی دستگاه های متولی در بحث آموزش و ایجاد فضای مناسب تلاش وافر دارند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی‌ با بیان اینکه استان اردبیل در ایجاد فضای کسب و کار مستعد است افزود: باید بیش از گذشته امیدوار به ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی باشیم و در این زمینه وزارت کار همراهی خود را در رونق‌بخشی به فعالیت‌های اقتصادی و اشتغال اعلام کرده است.

وی گفت: در کشور ۱۰۰۰ روستای کانونی پیشرو و پیشتاز در حوزه اشتغال را شناسایی کردیم که کار به صورت پایلوت در 5 هزار روستا شروع شده است و با حمایت از زنجیره اشتغال روستایی و تقویت روستاها بابت جلوگیری از مهاجرت روستائیان کمک کنیم .

ربیعی ضرورت اصلاح رویه غلط پرداخت تسهیلات در گام اول را یادآور شد و گفت: لزومی ندارد که سرمایه‌گذار و یا کارفرما در همان قدم اول تسهیلات را گرفته سپس بخواهد اشتغال ایجاد کند در حالی که در گام اول باید طرح و نیروهای موردنیاز آن مورد ارزیابی قرار گرفته تا زمینه اشتغال تدریجی در فازهای مختلف ایجاد شود.

وی با اشاره به راه‌اندازی کارگاه تولید فرش در شهرستان کوثر اظهار کرد: در همین شهرستان یک سرمایه‌گذار فعال در بخش تولید فرش دستبافت با سرمایه اولیه خود ورود پیدا کرده تا بعد از شکل‌گیری مراحل اولیه زمینه اشتغال 700 نفر در این کارگاه فراهم آمده و قطعا در مراحل بعد این سرمایه‌گذار از تسهیلات هدفمند نیز بهره‌مند خواهد شد.

وزیر کار و رفاه اجتماعی از کارفرمایان و مسئولان خواست در راستای نشاط اجتماعی و رفاه مردم نهایت تلاش خود را بکار گیرند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز