خبرگزاری کار ایران

فرماندار رشت:

واگذاری عرصه‌ها باید منطقی و قانونی صورت گیرد

asdasd
کد خبر : ۶۴۲۲۴۷

فرماندار رشت اولین خواسته مراجعه کنندگان به منابع طبیعی را در اختیار قرار دادن زمین دانست و گفت: دستگاه ها نیز از اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان به عنوان متولی حفظ و حراست از انفال توقع واگذاری دارند لذا واگذاری عرصه ها باید منطقی و قانونی صورت بگیرد.

به گزارش ایلنا از رشت، سید محمد احمدی در نشست با آقایی معاون وزیر و رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور که در فرمانداری شهرستان رشت با حضور نمایندگان شهرستان و مدیران کل مرتبط برگزار شد، با بیان اینکه شهرستان رشت بزرگترین شهرستان شمال کشور محسوب می شود، اظهار کرد: 31 هزار هکتار از مساحت این شهرستان مربوط به اراضی ملی و سفیدرود است که 25 درصد مساحت کل شهرستان را شامل می شود.

وی بالغ بر 67 درصد از اراضی ملی شهرستان رشت را عرصه های جنگلی و طبیعی دانست و افزود: این زیبایی و سرسبزی مزیت های فراوانی دارد، اما تهدیداتی را رقم خواهد زد.

فرماندار شهرستان رشت، با بیان اینکه آتش سوزی مهم‌ترین تهدیدی است که جنگل های ما را تهدید می کند، گفت: همچنین افراد به انفال دسترسی دارند و این یک خطر محسوب می شود.

این مقام مسئول، اولین خواسته مراجعه کنندگان به منابع طبیعی را در اختیار قرار دادن زمین دانست و ادامه داد: دستگاه ها نیز از اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان به عنوان متولی حفظ و حراست از انفال توقع واگذاری دارند لذا واگذاری عرصه ها باید منطقی و قانونی صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه اکثر پاسگاه های منابع طبیعی در شهرستان رشت فاقد نیروی انسانی و امکانات لازم هستند، خاطرنشان کرد: فرایند نظارت بر عرصه های طبیعی و ملی به واسطه این کمبود تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.

احمدی، با اشاره به وقوع آتش سوزی در جنگل های استان در ایام مختلف سال، متذکر شد: همه امکانات استانی و شهرستانی را برای اطفای حریق بسیج می کنیم تا جنگل ها را نجات دهیم.

فرماندار شهرستان رشت، با بیان اینکه سالانه 16 میلیون نفر وارد مرکز استان می شوند، اضافه کرد: موضوع پسماند در سایت سراوان به جد در شهرستان در حال پیگیری است. برای راه اندازی دستگاه تصفیه شیرابه نیازمند 7 هزار و 500 متر زمین هستیم که در اختیار شهرداری قرار گیرد.

وی با اشاره به اجرای طرح حدنگاری در 20 هزار هکتار از اراضی ملی شهرستان رشت، یادآور شد: در بحث خرید تجهیزات اطفای حریق و مرمت و نگهداری راه های جنگلی آمادگی کمک داریم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز