خبرگزاری کار ایران

۲۲ پروژه عمرانی شهرداری تبریز با اعتباری بالغ بر ۱۳۰۰ میلیارد ریال همزمان با دهه‌فجر افتتاح می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۳۹۳۴۱

افتتاح چهار پروژه تقاطع غیرهمسطح حمید، گلکار، کوثر و افلاک‌نما، اصلی‌ترین بخش این پروژه‌های عمرانی هستند که با افتتاح آنها با مجموع اعتبار ۵۰۰ میلیارد ریال، تراکم ترافیکی چهار نقطه مهم شهر، مرتفع خواهد شد.

شهردار تبریز از افتتاح ۲۲ پروژه عمرانی با اعتباری بالغ بر ۱۳۰۰ میلیارد ریال، همزمان با ایام‌الله دهه‌فجر خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا صادق نجفی امروز در گفتگو با خبرنگاران پروژه‌های آماده افتتاح در دهه فجر را از مهم‌ترین تدارک عمرانی شهرداری تبریز در سال جاری خواند و گفت: با افتتاح ۲۲ پروژه عمرانی، شاهد تاثیرات چشمگیر در تسهیل ترافیک، افزایش ایمنی تردد و همچنین زیبایی شهر خواهیم بود.

وی، افتتاح چهار پروژه تقاطع غیرهمسطح را اصلی‌ترین بخش این پروژه‌های عمرانی عنوان کرد و افزود: با بهره‌برداری از پروژه‌های تقاطع غیرهمسطح حمید، گلکار، کوثر و افلاک‌نما، با مجموع اعتبار ۵۰۰ میلیارد ریال، تراکم ترافیکی چهار نقطه مهم شهر، مرتفع خواهد شد.

شهردار تبریز با اشاره به این که تقاطع غیرهمسطح حمید در دو فاز روگذر و زیرگذر طراحی شده است، اظهار داشت: فاز دوم این پروژه، در قالب روگذر در راستای شمال به جنوب میدان استاد شهریار به عنوان پرترددترین ورودی کلانشهر تبریز، آغاز شده و تا خرداد سال آتی به پایان خواهد رسید.

وی جهت‌گیری پروژه های عمرانی را در مسیرهای منتهی به بافت حاشیه‌نشین یادآور شد و افزود: ضرورت دسترسی محلات ملازینال و احمدآباد به اتوبان پاسداران، به خصوص در مواقع مدیریت بحران، امر مهمی است که خوشبختانه در یک سال اخیر، با صرف اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریال، با جدیت تمام پیگیری شده و در دهه فجر امسال به بهره‌برداری می رسد.

نجفی همچنین از افتتاح فاز نخست عملیات بهسازی و مقاوم‌سازی اتوبان پاسداران در دهه فجر امسال خبر داد و گفت: بهسازی این مسیر مهم، با توجه به کیفیت پایین آسفالت و نبود زیرسازی‌های متناسب با حجم تردد مسیر، مورد توجه شهرداری تبریز بوده و فاز اول با اعتبار ۷۰ میلیارد ریال در دهه فجر افتتاح می‌شود.

شهردار تبریز با بیان این که نبود زیرسازی مناسب در مسیر بی‌‌آرتی نیز بارز بود، گفت: به همین منظور، با مطالعات صورت‌گرفته و بهره‌گیری از یکی از اصولی‌ترین فناوری‌های روسازی جهان، اجرای بتن غلطکی با هزنیه ۸۰ میلیارد ریال، مشکل دست انداز‌های پیاپی این مسیر پرکاربرد را برای همیشه پایان خواهد داد.

نجفی با اشاره به هزینه ۱۰۰ میلیارد ریالی پروژه احداثباند کندروی شمالی جاده تهران، خاطرنشان کرد: با اجرای این پروژه، در حدفاصل سه راهی اهر تا میدان بسیج، حریم جاده تهران از ۲۳ به ۳۸ متر افزایش می یابد.

وی اضافه کرد: تعریض پل مهرانه رود و جاده‌سنتو در ضلع شرقی هزینه‌ای بالغ بر ۶۰ میلیارد ریال در بر داشته و اجرای آن نقش موثری در روانسازی ترافیکی این مسیر پرتردد خواهد داشت.

نجفی پروژ‌ه مسیرگشایی کوره‌باشی، پروژه‌های متعدد کف‌سازی و بهسازی معابر، دو پروژه عابر پیاده، پیاده‌راه‌سازی موزه قاجار به مقبره‌العشرا، احداثگرمخانه برای پیشگیری از زمینه آسیب‌های اجتماعی و همچنین زمین ورزشی تنیس و کتابخانه کوی پرواز را از دیگر، پروزه‌های عمرانی، فرهنگی و ورزشی شهرداری تبریز در ایام‌الله دهه فجر خواند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز