خبرگزاری کار ایران

کنترل پروانه‌های مرتعداری آذربایجان شرقی با مشارکت بسیج سازندگی

asdasd
کد خبر : ۲۲۰۹۸۲

اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان شرقی در راستای طرح ساماندهی چرای دام با همکاری بسیج سازندگی موفق شده است تنها در ۶ ماهه نخست امسال این طرح را در سطح ۶۲ هزار هکتار به اجرا در آورد.

رئیس اداره مرتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان شرقی از مدیریت چرا و کنترل پروانه‌های مرتعداری با مشارکت بسیج سازندگی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا رحمان نیک پیران گفت: اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان شرقی در راستای طرح ساماندهی چرای دام با همکاری بسیج سازندگی موفق شده است تنها در ۶ ماهه نخست امسال این طرح را در سطح ۶۲ هزار هکتار به اجرا در آورد.

وی افزود: یکی از اقدامات اساسی در راستای طرح تعادل دام و مرتع، اجرای پروژه مدیریت چرا و کنترل پروانه‌های مرتعداری است.

نیک پیران با بیان اینکه در سالهای اخیر اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان با همکاری سازمان بسیج سازندگی استان پروژه فوق را در سطح مراتع سهند و سبلان به اجرا درآورده است، افزود: قبل از شروع فصل چرا کلاسهای آموزشی به منظور آشنا کردن نیروهای بسیج با دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌های مرتبط با مرتع تشکیل و پس از پایان دوره، اکیپ‌های گشت و کنترل بسیج با همکاری نیروهای منابع طبیعی اقدامات قانونی را در مراتع اجرا می‌کنند.

رئیس اداره مرتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان خاطر نشان کرد: با اجرای بهینه این پروژه اقدامات اساسی در جلوگیری از پیش چرا، چرای مازاد بر ظرفیت مرتع و هم چنین تعیین تکلیف مرتعدارانی که فوت یا ترک دامداری کرده اند صورت پذیرفته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز