خبرگزاری کار ایران

با تلاش کشاورزان ساوجی صورت گرفت؛

آغاز برداشت محصول کلزا از 400 هکتار اراضی کشاورزی

asdasd
کد خبر : ۶۳۳۳۶۹

کشاورزان پر تلاش ساوجی کار برداشت کلزا از مزارع زیر کشت این محصول را آغاز کردند .

به گزارش ایلنا از اراک، حسین قاسمی رئیس جهاد کشاورزی ساوه گفت : در سال جاری 400 هکتار از اراضی کشاورزی بخش مرکزی زیر کشت محصول استراتژیک کلزا قرار گرفته است که پیش بینی می‌شود بیش از 500 تن محصول از این مزارع برداشت شود.

قاسمی افزود: در سال جاری خرید گندم و کلزا برعهده سازمان تعاون روستایی است و تاکنون بیش از 400 تن کلزا از کشاورزان بخش مرکزی ساوه خریداری شده است.

وی با اشاره به اینکه کشت کلزا در حاصلخیزی خاک، کنترل آفات ، بیماری‌ها و پایداری تولید گندم بسیار موثر است، اظهار کرد: علاوه بر این مزیت‌ها کنجاله حاصل از این محصول نیز به عنوان یکی از مناسب ترین منابع برای تغذیه دام و طیور به شمار می‌رود.

رئیس جهاد کشاورزی ساوه عنوان کرد: دانه کلزار دارای 25 الی 55 درصد روغن و 18 الی 24 درصد پروتئین است و روغن حاصله از کلزا به دلیل وجود اسیدهای چرب اشباع نشده فاقد کلسترول بوده به دلیل کیفیت بالای تغذیه‌ای برای سلامت انسان موثر است.

به گفته قاسمی ارقام کشت شده کلزا در این شهرستان عمدتا هایولا بوده که میزان کشت آن نسبت به سال قبل دو برابر شده است و دلیل آن خرید تضمینی و مناسب قیمت کلزا و بارش‌های بهاره است.

وی به تاثیر اقتصادی کشت این محصول در کشور اشاره کرد و با اشاره به واردات بالای روغن به کشور گفت: تنها راه برون رفت از وابستگی کشورمان به روغن، کشت محصول استراتژیک کلزا برای خودکفایی در تولید روغن است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز