خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی اعلام کرد ؛

افزایش برخورد با تخریب‌کنندگان اراضی ملی و کشاورزی استان

asdasd
کد خبر : ۶۰۵۷۲۲

یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان به صورت شبانه روزی آماده برخورد با متصرفان و سودجویان در عرصه‌های ملی و اراضی کشاورزی هستند.

به گزارش ایلنا، کریم مهری رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: یگان حفاظت از عرصه‌های ملی و اراضی کشاورزی آذربایجان شرقی در شهرستان‌های ۲۱ گانه به حالت آماده باش درآمدند.

کریم مهری با بیان اینکه همه ساله در ایام تعطیلات عید نوروز، دخل و تصرف در اراضی کشاورزی و ملی افزایش می یابد اظهار داشت: در ایام نوروز متخلفان از فرصت سوء‌‌استفاده می‌کنند و با تصور این ‌که ایام تعطیلات است و نیروهای حفاظتی و قضایی در تعطیلات به سر می‌برند، در بسیاری از مناطق به تصرف اراضی ملی و کشاورزی اقدام می کنند، از همین‌رو و به دنبال تاکید مقام معظم رهبری بر اهمیت حفاظت و حراست از منابع طبیعی و ملی و کشاورزی ، اقدامات جدی از سوی همه نهادهای مربوط برای تعطیلات نوروز در دست انجام است.

وی افزود: برابر هماهنگی به عمل آمده با فرماندهی نیروی انتظامی استان عوامل انتظامی و مرزبانی نیز در زمان انجام ماموریت‌ها به نیروهای یگان حفاظت از عرصه‌های ملی و اراضی کشاورزی کمک خواهند کرد و گشت‌های مشترکی در حفاظت از عرصه‌ها حضورخواهند داشت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی با تاکید بر تشدید برخورد با تخریب اراضی ملی و کشاورزی در ایام نوروز تصریح کرد: سامانه 131 امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان آماده دریافت گزارشات مردمی جهت هرگونه سوء استفاده زمین خواران و سودجویان در سطح استان می‌باشد و در ایام تعطیلات نوروزی، از 29 اسفند ماه لغایت 14 فروردین ماه 97، این تیم‌ها با مشارکت نیروی انتظامی گشت زنی، دهگردشی و نظارت را انجام می‌دهند.

مهری ادامه داد: با هدف ارتباط مردمی برای اطلاع رسانی جهت پیشگیری و برخورد با ساخت و سازهای غیر مجاز در اراضی زراعی و باغی و اراضی ملی سامانه ارتباط مردمی 131 ویژه حفاظت از اراضی کشاورزی و سامانه 1504 یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان به صورت شبانه روزی آماده برخورد با متصرفان و سودجویان در عرصه‌های ملی و اراضی کشاورزی هستند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی با بیان اینکه برخی از افراد سودجو برای خرید و فروش زمین‌های خارج از محدوده شهر و روستا و ساخت و ساز ویلا و مسکن در مزارع و باغ‌ها و اراضی ملی اقدام می‌کنند، ابراز کرد: بر اساس قانون هرگونه تغییر کاربری اراضی کشاورزی و عرصه‌های طبیعی بدون مجوز سازمان جهاد کشاورزی ممنوع است و با متخلفان، علاوه بر قلع و قمع بناهای احداثی طبق قانون برخورد خواهد شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز