خبرگزاری کار ایران

در دیدار هنرمندان با رئیس‌جمهور مطرح شد:

هنرمندان مستقل نیاز به حمایت ندارند، فقط مانع تراشی نکنید

asdasd
کد خبر : ۶۲۸۸۵۲

تعدادی از هنرمندان شامگاه امروز (چهارشنبه ۹ خرداد) در ضیافت افطاری با حسن روحانی رئیس‌جمهور درباره مشکلات حوزه فرهنگ سخن گفتند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، پیش از سخنان رئیس‌جمهور در ضیافت افطار با هنرمندان، علی نصیریان، ستاره اسکندری، شادی پیروزی و فاطمه معتمدآریا  به بیان نظرات خود پرداختند.

علی نصیریان، بازیگر سینما و تلویزیون در سخنانی با بیان اینکه استمرار حیات ملت ایران ثمره فرهنگ غنی این ملت است که از گذشته به ما به ارث رسیده است، گفت: آنچه در آشفته‌بازار امروز جهان می‌تواند فشار موجود بر مردم را کاهش داده و امید را در دل آنها زنده نگاه دارد، هنر است.

وی افزود: در طول تاریخ بیش از آنکه به داشته‌های فرهنگی خود اتکاء داشته باشیم به داشته‌های طبیعی اتکاء کرده‌ایم و لازم است از میراث فرهنگی خود به نحو شایسته‌تری بهره بگیریم.

ستاره اسکندری، بازیگر سینما و تئاتر نیز در این مراسم با تشکر از رئیس‌جمهور و دولت تدبیر و امید برای آنکه مجال فعالیت برای اهالی فرهنگ و هنر در دولت‌های یازدهم و دوازدهم بیش از گذشته فراهم بوده است، اظهار داشت: ما با شما عهد کردیم و تلاش کردیم تا به عقب باز نگردیم و امروز با وجود برخی گله‌ها و خستگی، هرگز ناامید نبوده و ناامید نخواهیم شد.

شادی پیروزی، مدیر انتشارات فرهنگ ایلیا نیز در سخنانی با اشاره به مشکلات حوزه نشر، گفت: وزیر فرهنگ دولت دوازدهم، همواره در دسترس اهل فرهنگ است و گوشی شنوا و صداقتی کمیاب دارد، اما انتظار داریم توجه بیشتری به حل مشکلات نشر شود. بهترین راه‌حل مشکلات عرصه فرهنگ، یاری گرفتن از اهالی همین حوزه است.

فاطمه معتمدآریا، از بازیگران سینما، تئاتر و تلویزیون نیز با بیان اینکه با هنرمندان حدود و حریم کار خود را بهتر از هرکسی می‌شناسیم، گفت: ما هنرمندان مستقل و توانمندی هستیم که برای فعالیت، نیاز به حمایت نداریم، ‌اما انتظار مانع تراشی هم نداریم، رسالت ما ترویج دوستی، وحدت، صلح و همدلی است؛ فقط خواهان آن هستیم که به ما اعتماد شود تا بتوانیم کارمان را انجام دهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز