خبرگزاری کار ایران

از فردا به مدت دو روز برگزار می شود ؛

آغاز به کار جشنواره‌ سراسری بیت و حیران در سردشت

asdasd
کد خبر : ۶۰۱۰۱۶

جشنواره سراسری بیت و حیران با حضور ٩٠٠ هنرمند موسیقی فولکلور از ٢٧ استان کشور ١٦ اسفند ماه سا‌ل‌جاری در سردشت برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از سردشت، نهمین جشنواره سراسری بیت و حیران در دوروز ١٦ و ١٧اسفندماه سالجاری درسالن آمفی تئاتر فرهنگ و ارشاد اسلامی سردشت برگزار خواهد شد و در همین زمینه نزدیک  به ٩٠٠ نفر از هنرمندان از ٢٧ استان کشور در قالب ١٥٥ کارانفرادی در بخش های تک خوانی مقام،بیت،حیران، لاوک،هوره،بند و تک نوازی سازهای اصیل زهی،بادی،کوبه ای براساس موسیقی های منطقه خود و ٥٦ کار گروهی شرکت می کنند                        .                                                                                                 

از مجموع شرکت کنندگان تعداد ۴۰ کار انفرادی و ۱۲ کار گروهی به بخش نهایی جشنواره راه می یابند که در پایان از نفرات و گروههای برتر با اهدای جوایز و لوح و تندیس جشنواره تجلیل خواهد شد.

 این جشنواره با هدف  تقویت، بسط و گسترش فرهنگ غنی موسیقی بومی و فولکلور نواحی مختلف ایران اسلامی، شناسایی و حمایت از استعدادهای جوان موسیقی بومی و محلی، ایجاد فضای رقابتی سالم و تزریق شور و نشاط و تولید آثار فاخر و توجه به ارتقای تدریجی و هرچه بهتر سطح هنر و موسیقی محلی و جلوگیری از فراموشی و نابودی هنرهای اصیل ملی برگزار می شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز