خبرگزاری کار ایران

در نوزدهمین همایش مدیریت مصرف مطرح شد:

رشد پیک مصرف نگران‌کننده است/لزوم مدیریت تقاضا در بازه اوج بار شبکه

asdasd
کد خبر : ۶۲۳۲۳۸

همایش سالیانه مدیریت مصرف ویژه صنایع استان البرز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان البرز امروز در نوزدهمین همایش سالیانه مدیریت مصرف ویژه صنایع، ضمن خوشامدگویی و تقدیر از همکاری صاحبان صنعت و تولید البرز که در تابستان سال گذشته با این شرکت همکاری داشتند، گفت: البرز استان نوپاست و مشخصه‌های این استان از سایر استان‌ها، بالاتر است و یکی از آنها رشد پیک و رشد مصرف سالانه است که باید کنترل شود.

ناصر اسکندری خاطرنشان کرد: رشد مصرف انرژی نگران‌کننده نیست اما برای رشد بی‌رویه پیک باید نگران بود و با توجه به بحران آب و گرمای چند ماه آینده، ضمن اجرای طرح کاهش و قطع بار برنامه‌ریزی شده صنایع، می‌توان بدون کاهش برق از تابستان عبور کرد 

وی اظهار داشت: سال‌های گذشته میزان هدر رفت برق در استان بیش از 20 درصد بوده و لازم است با اقدامات فنی 8 درصد از مصرف بالا، کنترل شود.

لزوم اصلاح الگوی مصرف صنایع

معاونت بهره‌برداری شرکت توزیع برق البرز در ارتباط با بررسی شبکه توزیع برق و برای عبور از پیک بار تابستانی، گفت: در کشور ما وضعیت ظرفیت‌های تولید در شبکه‌های برق نسبت به استاندارد جهانی، موقعیت خوبی دارد و اگر مشکلاتی هم دیده می‌شود از تفاوت‌های کشور با شرکت‌های توسعه‌یافته در الگوهای مصرف است. 

فرج افزود: به‌دلیل کاهش نزولات آسمانی مشکلاتی در بخش نیروهای برق آبی داریم و در نهایت ظرفیت عملی کمتری خواهیم داشت که این کمبود در تابستان به اوج خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه کنترل مصرف از احتمال خاموشی می‌کاهد، تصریح کرد: به‌منظور پرهیز از اعمال خاموشی‌های ناخواسته جریان برق در ایام تابستان ضرورت دارد تا مشترکان عمده صنعت برق در راستای استمرار جریان برق با اعمال مدیریت مصرف انرژی، همکاری لازم را با شرکت‌های توزیع برق به عمل آورند.

فرج تصریح کرد: در این راستا تشویق‌های مالی قابل توجه براساس دستور المللی ابلاغ شده از سوی وزارت نیرو محاسبه و در پایان دوره پیک به مشترکان ارایه می شود.

در ادامه مراسم کارشناس مربوطه توضیحاتی درباره شکل و چگونگی طرح‌های ذخیره عملیاتی، قطع بار برنامه‌ریزی شده صنایع و نوع تشویق صنایع همکار ارائه کرد.

انتهای این مراسم از صنایع برتر که با شرکت توزیع نیروی برق استان البرز طی تابستان 96 در طرح‌های پیک‌سایی، همکاری داشتند، تقدیر و از صنایع مدعو درخواست شد در تابستان امسال نیز به این همکاری ادامه دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز