خبرگزاری کار ایران

استاندار خوزستان اعلام کرد:

آغاز ساماندهی 39 میلیون فوت مکعب گاز همراه نفت

asdasd
کد خبر : ۶۲۲۱۶۸

استاندار خوزستان در مورد ساماندهی فلرهای نفتی گفت: یکی از گلایه‌های مردم در مورد آلایندگی و گرمایش ناشی از سوختن فلرهای نفتی و گاز همراه است که باعث هدر رفت منابع کشور نیز می شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، غلامرضا شریعتی در آیین افتتاح و آغاز به کار عملیات اجرایی پروژه‌های جمع آوری گازهای ارسالی به مشعل واحد‌های بهره‌برداری مارون۳،  مارون ۶ و منصوری  با اشاره به مشکلات محیط زیستی استان گفت: دولت تدبیر و امید تلاش‌های زیادی در راستای حل مشکلات زیست محیطی کشور و استان انجام داده و با یک برنامه جامع و مدون در حال پیگیری آن است.

وی ادامه داد: در پروژه‌ های گذشته که با سرمایه گذاری زیادی ایجاد شد، بیشتر گلایه ها در مورد نادیده گرفتن منافع محلی و استانی بود و دولت تلاش کرد با سرمایه گذاری عظیم و طرح های جامع آن را اصلاح کند.

شریعتی در مورد اقدامات انجام شده گفت: سرمایه گذاری در آب شرب استان، سامان دهی فاضلاب و مسائل مربوط به ریزگردها مانند نهال کاری،قرق کردن...در حال انجام است.

وی ادامه داد:  در این طرح ها حدود ۲۵ هزار هکتار از کانون‌های ریزگرد نهال کاری شده و ۱۰ هزار هکتار قرق  و ۷ هزار هکتار آبگیری و مرطوب شده است.

استاندار خوزستان در مورد مشکلات ریزگردها گفت:  اقدامات مبارزه با ریزگردها در سال ۹۷ همانند سال گذشته ادامه خواهد داشت.به طوری که دولت برای مبارزه با ریزگرد های استان ۱۰۰ میلیون دلار بودجه تخصیص داده است که این رقم در سال گذشته ۷۰ میلیون دلار بود و نیز ۵۰ میلیون دلار برای تقویت زیر ساخت‌های سیستم برق تخصیص داده شده است.

شریعتی در مورد در مورد ساماندهی فلرهای نفتی گفت: یکی از گلایه‌های مردم در مورد آلایندگی و گرمایش ناشی از سوختن فلزهای نفتی و گاز همراه است که باعث هدر رفت منابع کشور نیز می شود.

وی ادامه داد: هرچند در این مسله اقداماتی صورت گرفته بود اما این اقدامات هم تراز با اقدامات آب شرب و ریزگردها نبوده است که با دستور صریح  رییس‌جمهور در حال پیگیری جدی آن هستیم.

شریعتی تصریح کرد: بر اساس این طرح که کلنگ زنی آن امروز است نزدیک به ۳۹ میلیون فوت مکعب گاز همراه در روز سامان دهی می‌شود و تا پایان سال به بهره‌برداری خواهد رسید تا شاهد آلایندگی و هدر رفت آن نباشیم.

وی افزود: طرح‌های در حال مناقصه می‌تواند ۱۳۰ میلیون فوت مکعب را علاوه بر این میزان سامان دهی کند و به سیستم گاز خانگی و خوراک پتروشیمی‌ها هدایت کند.

استاندار خوزستان با اشاره به فعالیت پتروشیمی‌ها گفت: در حال حاضر پتروشیمی‌ها کمتر از ظرفیت اسمی خود فعالیت می‌کنند که یکی از دلایل آن سوزاندن خوراک آنها است که نه تنها تبدیل به سرمایه نمی‌شود بلکه زمینه آلایندگی را هم فراهم می‌کند.

وی متذکر شد: در غرب کارون هم پروژه‌های مشابهی داریم تا از سوختن نزدیک به ۱۳۰ تا ۲۰۰ میلیون فوت جلوگیری کرده و به پتروشیمی امام انتقال دهیم تا زمینه اشتغال هم فراهم شود.

شریعتی با اشاره به اقدامات دولت در  پروژه‌های دیگر گفت: دولت در سال ۹۶ علاوه بر فلرهای نفتی در زمینه آب شرب نزدیک به ۱۰۰ میلیارد تومان و ۲۰۰ میلیارد تومان برای تثبیت شبکه برق اختصاص داده بود که نشان از اهتمام دولت برای توسعه استان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز