خبرگزاری کار ایران

با حضور خادمان بارگاه منور رضوی؛

مراسم شام غریبان امام رضا(ع) برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۳۲۹۰۶۸

همزمان با شهادت حضرت امام رضا(ع)، آئین سنتی شام غریبان با حضور خدام بارگاه منور رضوی برگزار شد.

به گزارش ایلنا، این مراسم همزمان با اذان مغرب و با اقامه نماز جماعت در سازمان مرکزی آستان قدس رضوی آغاز شد.

در ادامه خادمان، کفشداران، دربانان، حفاظ و فراشان بارگاه منور رضوی در حالی که لاله شمع های فروزان در دست داشتند، مسیر چهار راه شهدا تا حرم مطهر رضوی را در قالب دسته عزاداری و با نوای «خراسان را سراسر غم گرفته – در و دیوار آن ماتم گرفته – شده زهرا(س) پریشان – در این شام غریبان» پیمودند.

در ادامه این مراسم که استاندار خراسان رضوی و جمعی از معاونان و مدیران آستان قدس رضوی نیز در آن حضور داشتند، خادمان در حلقه ماتم زائران و مجاوران به حرم مطهر رضوی مشرف شدند و در صحن جمهوری اسلامی به عزاداری و سوگواری پرداختند.

مرثیه سرایی ذاکران اهل بیت(ع)؛ علی ملائکه، ابوطالب خالق پور و محمد خوشچهره در این مراسم، فضای حزن و اندوه را در سراسر آستان ملائک پاسلان حضرت شمس الشموس(ع) پراکنده کرد.

لازم به ذکر است، این مراسم همه ساله در شام غریبان حضرت سید الشهدا(ع) و شام شهادت امام رضا(ع) با حضور خادمان بارگاه منور رضوی برگزار می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز