خبرگزاری کار ایران

به مناسبت ایام شهادت شاهچراغ(ع)؛

برنامه های آستان احمدی و محمدی(ع) اعلام شد

کد خبر : ۱۶۸۰۱۱

در آستانه شهادت حضرت احمد بن موسی شاهچراغ(ع) ویژه برنامه های خاصی با حضور زائران و مجاوران این امام زاده واجب التعظیم در صحن و سرای حرم مطهر برگزار می شود.

در آستانه شهادت حضرت احمد بن موسی شاهچراغ(ع) ویژه برنامه‌های خاصی با حضور زائران و مجاوران این امام‌زاده واجب التعظیم در صحن و سرای حرم مطهر برگزار می‌شود.
به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز رئیس حوزه ریاست آستان مقدس سومین حرم اهلبیت(علیهم السلام) گفت: به مناسبت سالروز شهادت حضرت شاهچراغ(ع)، برنامه‌های ویژه مذهبی فرهنگی در این حرم مطهر با حضور گسترده زائران برگزار می‌شود.
حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل‌پور در تشریح ویژه برنامه سالروز شهادت حضرت سید می‌راحمدبن موسی(ع) افزود: مراسم سالروز شهادت حضرت شاهچراغ(ع) و ویژه برناه‌های این ایام روزهای جمعه و شنبه مصادف با ۲۶ و ۲۷ اردیبهشت در صحن و حرم این آستان مقدس آغاز می‌شود.
وی با بیان اینکه برنامه‌های ویژه‌ای برای سالروز شهادت حضرت شاهچراغ(ع) برنامه ریزی شده است بیان کرد: این برنامه‌ها عصر روز جمعه ۲۶ اردیبهشت مصادف با ۱۶ رجب از ساعت ۱۶ با تعویض پرچم و نصب پرچم عزا، تلاوت قرآن و زیارت نامه خاصه حضرت احمد بن موسی(ع) و ذکرمناجات آغاز می‌شود.
همچنین نماز جماعت مغرب و عشا در شب شهادت حضرت احمد بن موسی(ع) نیز توسط حضرت آیت الله سید علی اصغر دستغیب در حرم مطهر حضرت احمد بن موسی(ع) اقامه می‌شود.
این برنامه‌ها به صورت زنده از شبکه‌های سراسری و استانی پخش می‌شود.
در این روز حجت الاسلام صدیقی امام جمعه موقت تهران در حرم حضور می‌یابند و پیرامون فضایل حضرت احمد بن موسی سخنرانی می‌کنند.
مداحان این مراسم‌ها حاج مهدی سلحشور و عباس انجوی‌نژاد هستند.
وی اضافه کرد: در روز شنبه ۲۷ اردیبهشت نیز مداحی و هم خوانی، خواندن زیارت جامعه کبیر و مراسم عزاداری با حضور گسترده زائران، شهروندان و مجاوران انجام می‌شود.

رئیس حوزه تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی افزود: برگزاری نماز ظهر و عصر، مداحی، مرثیه خوانی، برنامه سلام خدام، برنامه ویژه لاله گردانی خدام، تواشیح، زیارت خاصه حضرت شاهچراغ(ع)، برپایی سفره صلوات از مهم‌ترین برنامه‌های این ایام است.
همچنین در این ایام مرکز دار الضیافه حرم با توزیع روزانه ۸ هزار غذای تبرکی از زائران پذیرایی می‌کند.
مرکز دار الضیافه حرم بیش از این نیز دایر بوده اما برای نخستین بار است که این میزان غذای تبرکی بین زائران توزیع می‌گردد.
حضرت احمد بن موسی(ع) برادر بزرگوار علی بن موسی(ع) است که پس از شهادت پدر بزرگوارش بر اساس تکلیف الهی با امانت داری از ولایت برادرش امام رضا(ع) این امانت را به ایشان واگذار کرد و مورد دعای ایشان قرار گرفت.
شاهچراغ(ع) در مسیر عبور به خراسان برای زیارت برادرش امام رضا(ع) در شیراز به شهادت رسید و پس از سال‌ها مرقد مطهرش توسط دوستداران خاندان عصمت و طهارت باز سازی شد.
این بارگاه نورانی همواره زیارتگاه عاشقان و دلدادگانی است که با عزیمت به شیراز و توسل به حضرتش از درگاه خداوند طلب رحمت، مغفرت و حاجات خود می‌کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز