خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه:

۴۲۰ هزار تن چغندرقند در استان کرمانشاه تولید شد

asdasd
کد خبر : ۲۳۹۶۶۲

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از تولید بیش از ۴۲۰ هزرا تن چغندرقند در استان خبر داد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در جلسه پیگیری پرداخت مطالبات چغندرکاران و برنامه‌ریزی کشت چغندر قند گفت: در سال زراعی ۹۳-۹۲ بیش از ۸۸۰۰ هکتار از اراضی زراعی استان به کشت چغندر قند اختصاص داشت که مقداری از محصول تولید شده به منظور تولید قند وشکر تحویل کارخانه‌های تولیدی داخل استان شده و مازاد بر نیاز کارخانه‌ها نیز به خارج از استان صادر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از کرمانشاه، مهندس علی اشرف منصوری در این جلسه که با حضور فرمانداران شهرستان‌های دارای کشت چغندر، مدیران کارخانه‌های قند استان و مدیران جهاد شهرستان‌‌ها برگزار شد با تاکید بر حمایت از چغندرکاران استان، گفت: امسال۴۲۳ هزار تن چغندر قند در استان تولید شد که ۲۶۷ هزار تن آن توسط دو کارخانه قند اسلام آبادغرب و بیستون خریداری و مابقی که حدود۱۵۶ هزار تن است توسط کارخانه‌های تولیدقند و شکر همدان، بنیاد اصفهان، نقش جهان اصفهان و قزوین خریداری می‌شود.

منصوری افزود: تاکنون ۶۵ درصد از مطالبات کشاورزانی که چغندر خود را به کارخانه قند اسلام‌آبادغرب و ۴۵ درصد از مطالبات کشاورزانی که به کارخانه قند بیستون چغندر تحویل داده‌اند، توسط کارخانه‌ها پرداخت شده که انتظار داریم با در اختیار قرار دادن منابع تسهیلاتی بانکی، کارخانه‌داران بتوانند مابقی مطالبات کشاورزان را پرداخت کنند.

وی به توسعه سطح زیر کشت در استان اشاره کرد و گفت: به منظور بالا بردن راندمان تولید چغندرقند بهاره و توسعه کشت چغندر پاییزه در مناطق گرمسیری استان برنامه‌ریزی آموزشی، ترویجی و تسهیلاتی در اولویت برنامه‌های این سازمان قرار دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه به موضوع کشت چغندر قند در سال زراعی جدید اشاره کرد و گفت: برای توسعه کشت چغندر قند در استان، سازمان جهاد کشاورزی برای کاشت، برنامه‌های آموزشی و تسهیلاتی خاصی را در نظر گرفته که با ایجاد فضای مناسب، اراده و توان کاری مضاعف سطح زیر کشت چغندر در استان افزایش یابد.

منصوری از کارخانه‌داران درخواست کرد با در اختیار قرار دادن کود و تسهیلات بانکی به کشاورزان و سایرمشوق‌های لازم، در آن‌ها ایجاد انگیزه کرده تا محصول تولیدی خود را به خارج از استان نفرستند.

وی یادآور شد: با تحویل به موقع چغندر به کارخانه، کشاورز این فرصت را برای کشت بعدی پیدا می‌کند که به موقع نسبت به کشت خود اقدام کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز