خبرگزاری کار ایران

راهیابی دو فیلم ساز شیرازی به جشنواره فیلم پروین

asdasd
کد خبر : ۲۰۴۹۱۷

۱۰۳ فیلم مستند، پویانمایی و تجربی برای حضور در بخش رقابتی جشنواره فیلم پروین انتخاب شد.

۱۰۳فیلم مستند، پویانمایی و تجربی برای حضور در بخش رقابتی جشنواره فیلم پروین انتخاب شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز، فیلم‌های رقابت کننده در سه بخش مستند، پویانمایی و تجربی جشنواره پروین اعتصامی مشخص شدند که دراین میان دو فیلم موفق از هنرمندان شیرازی نیز دیده می‌شوند.

هیات انتخاب این دوره از جشنواره به ریاست محمدرضا اصلانی فیلم‌های رسیده به دفتر جشنواره را مورد بررسی و ارزیابی قرار دادند که مجموع ۱۰۳ فیلم مستند، پویانمایی و تجربی را برای حضور در بخش رقابتی جشنواره انتخاب کردند. در بخش مستند ۶۲ فیلم شامل: ۲۱ فیلم از زنان فیلمساز با موضوع آزاد، ۲۰ فیلم از مردان فیلمساز با موضوع زن، ۱۱ فیلم با موضوع نقش زن در بنیاد خانواده و ۱۰ فیلم با موضوع زنان شاخاص ایرانی انتخاب شد.

در بخش پویانمایی ۲۸ فیلم شامل: ۲۷ فیلم از زنان فیلمساز با موضوع آزاد، ۱ فیلم از فیلمساز مرد با موضوع زن معرفی شد. همچنین در بخش تجربی ۱۳ فیلم شامل: ۷ فیلم از زنان فیلمساز با موضوع آزاد و ۶ فیلم از مردان فیلمساز با موضوع زن به بخش مسابقه راه یافت.

مهگان فرهنگ با فیلم «آموزگار شهر من» در بخش زنان فیلمساز با موضوع آزاد با ۲۰ فیلم دیگر رقابت خواهد کرد. در بخش مردان فیلمساز با موضوع زن نیز «عروسک چینی بابا» به کارگردانی علی زارع قنات نوی دیگر هنرمند شیرازی به این رقابت راه یافته است.

هشتمین جشنواره ملی و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم پروین اعتصامی به دبیری مازیار رضاخانی از ۲۸ مهر تا ۲ آبان ماه سال جاری در تهران برگزار می‌شود.

«عروسک چینی بابا» محصول مدرسه کارگاهی سینما است و داستان دختری را روایت می‌کند که زندانی شدن و کشته شدن پدر نویسنده‌اش را به وسیله عروسک‌های مادرش بازسازی می‌کند. این فیلم که توسط علی زارع قنات‌ نوی ساخته شده، طی سه سال طراحی و اجرا شده است. سبک انیمیشن فیلم، روتوسکوپی و دو بعدی است که اولین‌بار با چنین حجمی در ایران به اجرا درآمده است. زمان این فیلم ۱۵ دقیقه و برداشتی آزاد از داستان کوتاه عروسک «چینی بابا» نوشته هوشنگ گلشیری است.

مستند آموزگار شهر من نیز که زندگی رحیم هودی از چهره‌های بر‌تر تئا‌تر کشور را به تصویر کشیده، در مدت یکسال از عکس‌ها و فیلم‌های آرشیوی این بازیگر پر پیشینه تئا‌تر، تلویزیون و سینمای ایران، تصویربرداری شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز