خبرگزاری کار ایران

رئیس مرکز بازرسی، نظارت بر خدمات عمومی و فوریت های اداری کشور:

«فواد» ” سراسری می‌شود/پاسخ‌گویی سریع و شفافیت اداری در راه کل کشور

«فواد» ” سراسری می‌شود/پاسخ‌گویی سریع و شفافیت اداری در راه کل کشور

رئیس مرکز بازرسی، نظارت بر خدمات عمومی و فوریت‌های اداری کشور از موفقیت طرح پایلوت «فواد» در استان قزوین خبر داد و گفت که این سامانه هوشمند با هدف تسریع در رسیدگی به شکایات مردمی و ارتقای شفافیت، طی شش ماه آینده در سراسر کشور به‌صورت مرحله‌ای اجرا خواهد شد.

به گزارش ایلنا از البرز، کامل داودی در نشست شورای اداری استان البرز که روز سه شنبه ۲۴ تیرماه ۱۴۰۴ در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، با اشاره به نتایج پایلوت اظهار کرد: در قزوین، ۷۸ درصد شکایات مردمی ظرف سه ساعت نخست ثبت، پاسخ اولیه دریافت کردند و ۶۲ درصد پرونده‌ها در همان ۲۴ ساعت بسته شد. این ارقام بیانگر ظرفیت بالای سامانه فواد برای تحول در نظام پاسخ‌گویی اداری کشور است.

وی ادامه داد: فواد سامانه‌ای است که نه‌تنها سرعت پاسخ‌گویی را بالا می‌برد، بلکه کیفیت ارائه خدمات را نیز پایش و ارزیابی می‌کند. دستگاه‌ها موظف هستند در کم‌ترین زمان ممکن به ثبت شکایات پاسخ دهند، و در صورت تخلف، گزارش به هیئت ارزیابی مدیران ارسال خواهد شد. نتایج این ارزیابی‌ها مستقیماً در پرونده خدمتی مدیران تأثیرگذار است.

به گفته داودی، نسخه کشوری فواد طی شش ماه آینده در سه فاز به بهره‌برداری می‌رسد که فاز یک (مرداد–مهر ۱۴۰۴) – اتصال استانداری‌ها و شهرداری‌های مراکز استان به سامانه. فاز دو (آبان–دی ۱۴۰۴) – پوشش همه دستگاه‌های اجرایی تا سطح شهرستان. فاز سه (بهمن ۱۴۰۴–فروردین ۱۴۰۵) – یکپارچه‌سازی بانک‌های اطلاعاتی و انتشار داشبورد شفافیت برای عموم مردم.

وی تصریح کرد: پایش مستمر، کلید اعتمادسازی است؛ هم شهروند باید بداند درخواستش در چه مرحله‌ای است، هم مدیر بداند که عملکردش در معرض قضاوت عمومی قرار دارد.

طرح «فواد» نخستین بار در سال ۱۴۰۳ طراحی شد و از فروردین ۱۴۰۴ به‌شکل پایلوت در قزوین آغاز به کار کرد. هدف آن، تسریع در پاسخ‌گویی، شفاف‌سازی فرآیند رسیدگی و ارتقای کیفیت خدمات اداری از منظر شهروندان است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
پیشنهاد امروز