خبرگزاری کار ایران

توضیح فرودگاه امام درباره فعالیت شرکت چینی «هاکان انرژی»

انعقاد قرارداد فاز ٢ شهر فرودگاهی با استفاده از منابع ملی بر اساس تصمیمات دولت قبل بود/ کار به کنسرسیوم داخلی و خارجی سپرده شد

انعقاد قرارداد فاز ٢ شهر فرودگاهی با استفاده از منابع ملی بر اساس تصمیمات دولت قبل بود/ کار به کنسرسیوم داخلی و خارجی سپرده شد

انعقاد قرارداد فاز ٢ شهر فرودگاهی با استفاده از ظرفیت منابع داخلی شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) و منابع ملی بر اساس تصمیمات دولت محترم وقت به یک کنسرسیوم داخلی و خارجی سپرده شده است تا در کنار استفاده‌ حداکثری از توان و ظرفیت داخلی کشور، از تجارب و امکانات خارجی نیز در این پروژه که دارای ابعاد ملی و فراملی است نیز بهره گرفته شود و انتقال دانش فنی روزآمد به طور مناسب صورت پذیرد.

به گزارش ایلنا از شرکت شهر فرودگاهی حضرت امام در واکنش به خبر اخیر درباره آخرین وضعیت فعالیت یک شرکت چینی تحت عنوان «هاکان انرژی» در طرح توسعه فرودگاه امام به ازای تهاتر نفتی اعلام کرد: در پی انتشار گزارشی مبنی بر انعقاد قرارداد غیرکارشناسی توسعه فاز دو شهرفرودگاهی امام خمینی(ره) و رها شدن و بلاتکلیفی پروژه، دفتر ارتباطات، اطلاع‌رسانی و امور بین‌الملل شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) توضیحات ذیل را منتشر کرد:

 انعقاد قرارداد فاز ٢ شهر فرودگاهی با استفاده از ظرفیت منابع داخلی شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) و منابع ملی بر اساس تصمیمات دولت محترم وقت به یک کنسرسیوم داخلی و خارجی سپرده شده است تا در کنار استفاده‌ حداکثری از توان و ظرفیت داخلی کشور، از تجارب و امکانات خارجی نیز در این پروژه که دارای ابعاد ملی و فراملی است نیز بهره گرفته شود و انتقال دانش فنی روزآمد به طور مناسب صورت پذیرد.

 انعقاد قرارداد فاز دوم توسعه پس از برگزاری ۱۵۰ جلسه‌ی کارشناسی در طی مدت ۱۱ ماه صورت پذیرفت و در این مدت کلیه‌ی ابعاد فنی و حقوقی قرارداد مورد بررسی قرار گرفته است. ۸۰ درصد موضوعات قرارداد (شامل کلیه کارهای اجرایی) توسط یکی از شرکت‌های معتبر داخلی و ۲۰ درصد آن که بیشتر شامل بخش طراحی و خرید تجهیزات تخصصی می‌گردد توسط طرف خارجی در حال انجام است.

 پیشبرد قرارداد پروژه‌ی مذکور حاصل همکاری و هم‌افزایی دستگاه‌های مختلف مربوطه است و در بخش مرتبط با مجموعه وزارت راه و شهرسازی، شرح خدمات و موضوع قرارداد با دقت و رعایت قوانین و مقررات و در نظر گرفتن صرفه و صلاح کشور در چارچوب نظام فنی و اجرایی کشور تنظیم گردیده است.

گفتنی است تاکنون در بخش‌های کارهای طراحی و مهندسی و همچنین کارهای اجرایی اقدام‌های قابل توجهی انجام شده و انتظار می‌رود با تداوم همکاری دیگر دستگاه‌های مسئول اهداف در نظر گرفته شده در قرارداد محقق گردد.

شایان ذکر است پس از عقد قرارداد از سال ۱۴۰۲ تا کنون بیش از ۲۵۰ جلسه شامل ۱۵۰ جلسه مهندسی و ۱۰۰ جلسه اجرایی با کنسرسیوم برگزار شده است.

در بخش طراحی و مطالعات؛ برای ۲۰۰ ردیف مطالعاتی در حدود ۳۷۰۰ صفحه مطالعات انجام و تحویل شهر فرودگاهی گردیده است. 

همچنین در بخش اجرایی، پروژه در سه جبهه‌ی کاری شامل باند جنوبی، باند شمالی و تونل کارگو عملیاتی است و تاکنون کارهای زودهنگام بیش از ۵۴ درصد  پیشرفت داشته است. همچنین صورت وضعیت‌های ارسالی کنسرسیوم نیز بر اساس قوانین و مقررات پرداخت گردیده است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
پیشنهاد امروز