برگزاری دوره آموزشی سامانه «ستاد» برای ذیحسابان دستگاههای اجرایی البرز

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان البرز، گفت: دوره آموزشی سامانه تدارکات الکترونیکی دولت (ستاد) با هدف تسهیل فرایندهای تجاری و ارتقاء شفافیت مالی، با حضور ذیحسابان و معاونان دستگاههای اجرایی و نهادهای عمومی غیردولتی استان البرز در ادارهکل امور اقتصادی و دارایی برگزار شد.
به گزارش ایلنا از البرز، فرزین بهنامی فر اظهار داشت: دوره آموزشی سامانه «ستاد» (سامانه تدارکات الکترونیکی دولت) با حضور نماینده سامانه، ذیحسابان، معاونان ذیحساب دستگاههای اجرایی، نمایندگان نهادهای عمومی غیردولتی و شهرداریهای استان البرز، در محل سالن اجتماعات ادارهکل امور اقتصادی و دارایی استان برگزار شد.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان البرز در این نشست آموزشی، با اشاره به اهداف این سامانه گفت: سامانه ستاد بهمنظور تسهیل در اجرای فرایندهای تجاری نظیر مناقصه، مزایده، خریدهای جزئی و عمده در بستر دولت الکترونیک راهاندازی شده است و کلیه دستگاههای اجرایی موظف به ثبت عمومی مناقصات خود در این سامانه هستند.
وی افزود: این سامانه بهگونهای طراحی شده که تمامی متقاضیان واجد شرایط، بتوانند بهصورت یکسان از مناقصات جاری مطلع شده و در صورت تمایل در آنها شرکت کنند.
بهنامیفر با تأکید بر مزایای استفاده از این بستر الکترونیکی خاطرنشان کرد: سامانه ستاد علاوهبر افزایش شفافیت و تسهیل نظارت دولت بر مناقصات، زمینه کاهش رانت، پیشگیری از فساد و حمایت از شرکتهای کوچک و متوسط را نیز فراهم میکند.
وی گفت: این دوره آموزشی با هدف آشنایی بیشتر کارشناسان مالی دستگاهها با قابلیتهای سامانه، نحوه درج اطلاعات، و روندهای شرکت در مناقصات دولتی برگزار شد و بهعنوان بخشی از برنامههای توانمندسازی اداری در مسیر تحقق دولت هوشمند شناخته میشود.