خبرگزاری کار ایران

با هدف اجرای برنامه های فرهنگی و پیشگیری از وقوع جرم انجام گرفت؛

امضای تفاهم نامه همکاری بین دادگستری استان فارس و شهرداری شیراز

asdasd
کد خبر : ۱۵۸۷۰۰

رییس کل دادگستری فارس در دیدار شهردار شیراز به مناسبت سال جدید انجام شد؛ از تلاش های انجام شده در خدمت رسانی به مسافران نوروزی تقدیر کرد.

رییس کل دادگستری فارس در دیدار شهردار شیراز به مناسبت سال جدید انجام شد؛ از تلاش‌های انجام شده در خدمت رسانی به مسافران نوروزی تقدیر کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز، ذبیح اله خدائیان با بیان اینکه مقام معظم رهبری با طرح شعار امسال و با تأکید بر اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی سه نکته مهم را به مردم و مسئولین گوشزد فرمودند؛ افزود: اولین نکته هدف گذاری امسال‌‌ همان سامان دادن به امر اقتصاد و فرهنگ جامعه است.

وی افزود: دومین نکته تقدم فرهنگ بر اقتصاد و سیاست و اهمیت دادن به آن است.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری که فرمودند فرهنگ همچون هوایی است که اگر آلوده باشد تأثیر مخربی بر سلامت دارد، اظهار داشت: که تقدم فرهنگ بر اقتصاد و سیاست به این خاطر است که مولفه‌های رشد اقتصادی و سیاسی درگرو کار فرهنگی است.

رئیس کل دادگستری استان فارس سومین نکته را کار مشارکتی مردم و مسئولان در تحقق شعار سال دانست.

خدائیان در ادامه ضمن تشریح نحوه شکل گیری و تغییر و تحول پدیده‌های فرهنگی در جامعه به نقش شهرداری‌ها در فرهنگ سازی، هنجار‌ها و مقابله با هنجارشکنی‌ها پرداخته و افزود: متأسفانه استکبار جهانی با تمرکز بر فرهنگ و در قالب جنگ نرم که بار‌ها رهبر معظم انقلاب با تعابیر مختلف خطر آن را گوشزد کرده‌اند سعی در تخریب فرهنگ غنی اسلامی - ایرانی ما دارد و در این عرصه با استفاده از فن آوری‌های نوین و شبکه‌های ماهواره‌ای و رادیو و تلویزیون از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنند و در این جنگ نا‌برابر اگر دشمن بتواند به این هدف خود دست پیدا کند سایر اهداف شوم اقتصادی وسیاسی آنان نیز تأمین خواهد شد.

رییس شورای قضایی فارس افزود: شهرداری‌ها با امکانات و ابزارهای در اختیار خود تأثیر مستقیمی بر شکل دهی فرهنگ در شهر‌ها دارند که باید زمینه استفاده بهینه و خلاق از طرح‌ها و برنامه‌های فرهنگی و با هدف تقویت آموزه‌های فرهنگی اسلامی و ایرانی با همکاری مردم فراهم شود.

خدائیان همچنین قانون مداری را یک پدیده فرهنگی دانست و تصریح کرد: زمانی که قانونمداری به یک پدیده و ارزش فرهنگی تبدیل شود بسیاری از بی‌نظمی‌های اجتماعی کنترل و از بین خواهد رفت و این امر باعثکاهش جرائم و آسیبهای اجتماعی خواهد شد.

رییس کل دادگستری فارس همچنین مبارزه فرهنگی در کنار برخورد پلیسی و قضایی با پدیده قاچاق مواد مخدر بخصوص استعمال آن را ضروری دانست و تاکید کرد: قبیح بودن و زشت بودن استعمال و قاچاق مواد مخدر را تنها از طریق کار فرهنگی می‌توان در جامعه ترویج نمود که اگر این مهم تحقق پیدا کند مهم‌ترین عامل بازدارنده است.

وی در ادامه از خانواده‌ها به عنوان زیر بنای جامعه یاد کرد و افزود: متأسفانه امروزه شاهد بالارفتن آمار طلاق در جامعه هستیم که لازم است در این زمینه با همکاری همه ادارات و سازمان‌های متولی و بخصوص شهرداری‌ها این آسیب اجتماعی که بنیان جامعه را به مخاطره انداخته است کنترل نماییم.

رییس کل دادگستری استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود در دیدار نوروزی مسئولان شهرداری شیراز در خصوص پیوند مبحثاقتصاد و فرهنگ نیز تأکید کرد: بسیاری از مسائل اقتصادی همانند ترویج فرهنگ کار و تلاش، وجدان کاری و صرفه جویی در مصرف انرژی نیازمند کار فرهنگی است؛ که می‌توان از توان شهرداری‌ها برای دستیابی به این اهداف بهره برد.

وی همچنین ممانعت و پیشگیری از ترویج بسیاری از فرهنگ‌های ناهماهنگ با فرهنگ اسلامی و ایرانی را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: متأسفانه در بسیاری مواقع شاهدیم که طی مدت زمان کوتاهی یک مدل لباس یا آرایش مو در جامعه فراگیر می‌شود که در این خصوص لازم است رویکرد‌های پیشگیرانه با تلاش نهادهای فرهنگی در جامعه گسترش یافته و تنها بر برخوردهای قهری تأکید نکنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز