خبرگزاری کار ایران

وزیر کار در آذربایجان غربی مطرح کرد؛

نرخ رشد بیکاری در دولت سیزدهم کاهش یافته است

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۹۳۵۲

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در دولت سیزدهم نرخ رشد بیکاری زنان و جوانان کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید صولت مرتضوی،  در جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری استان که در استانداری آذربایجان غربی برگزار شد،  بیان کرد: در نیمه دوم ۱۴۰۰، کشور از رکود کمرشکن تاریخی اقتصادی عبور کرده و در بهار ۱۴۰۲ نرخ رشد اقتصادی به ۶.۲ درصد رسیده‌ است.

وی ادامه داد: همچنین در حوزه نفت و میعانات گازی  کشور به رشد اقتصادی ۱۶.۵ درصد رسیده است.

مرتضوی با بیان اینکه هم اکنون شاهد افزایش ۱۰ درصدی بیمه شدگان در کشور هستیم گفت: همچنین آمار تعدیل کارگران واحد های تولیدی و دریافت کنندگان بیمه بیماری کاهش چشمگیری داشته است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی  با بیان اینکه نرخ بیکاری کل کشور در بهار ۱۴۰۲ به ۸.۲ رسیده است و نرخ مشارکت اقتصادی در سال ۱۴۰۲ افزایشی بوده است، گفت: با اقدامات دولت سیزدهم شاهد رونق در حوزه مسکن، کشاورزی و خدمات هستیم.

مرتضوی ادامه داد: احیای ۵۴۰۰ واحد تعطیل و راکد در کشور از توفیقات دولت سیزدهم بوده است.

وی اظهار کرد: ۲۰ هزار میلیارد تومان از منابع عمومی برای اشتغال به دستگاه‌های اجرایی اختصاص داده شده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه دولت سیزدهم در تمام معادلات سیاسی جهان اثر گذار است، افزود: عضویت ایران در پیمان همکاری شانگهای نتیجه اجرای سیاست عزت، حکمت و مصلحت دولت سیزدهم است و این رویه دولت باعث شده بسیاری از مخالفان امروزه به موافقین تبدیل شود.

مرتضوی تصریح کرد: گزارش ها حاکی از رشد تولید در کشور و مهار تورم بوده و همچنین مازاد برداشت دولت از بانک مرکزی کاسته شده و بدهی صندوق ها به بانک های عامل نیز کاهش پیدا کرده و کشور به ثبات اقتصادی رسیده است.

وی با بیان اینکه یکی از مولفه های کاهش نرخ بیکاری ثبات اقتصادی است خاطر نشان کرد: ثبات و رونق اقتصادی در کشور بستر ساز مذاکرات اقتصادی با دول مختلف است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز