خبرگزاری کار ایران

سامانه فواد در البرز راه‌اندازی شد؛ تمرکز بر رفع نارضایتی‌ مردم از خدمات اداری

سامانه فواد در البرز راه‌اندازی شد؛ تمرکز بر رفع نارضایتی‌ مردم از خدمات اداری

در نشست مشترکی که در دفتر نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج برگزار شد، رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور در نشست مشترکی که در دفتر نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج برگزار شد، آخرین آمار استخدامی‌های مصوب برای جبران کمبود نیروی انسانی را تشریح کرد و نماینده ولی فقیه نیز با اشاره به نسبت پایین کارمند به جمعیت در البرز، خواستار توجه ویژه و خارج از سهمیه‌های معمول کشوری شد.

به گزارش ایلنا از البرز، علاءالدین رفیع‌زاده در نشست مشترکی که در دفتر نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج برگزار شد، درباره سازوکار فواد توضیح داد: شهروندان با شماره‌گیری ۱۲۸، مشکل خود را ثبت می‌کنند؛ بلافاصله کارشناسان ما و دفاتر بازرسی دستگاه مربوط وارد عمل می‌شوند تا همان لحظه پاسخ و کد رهگیری بدهند. تجربه دو ماهه در قزوین نشان داد که از ۳۰۰ تماس روزانه، میانگین رسیدگی به هر پرونده زیر چهار ساعت بوده است.

وی افزود در این مدت در قزوین دو مدیر عزل، ۴۱ نفر تذکر و ۲۵ کارمند به دلیل خدمت‌رسانی مناسب تشویق شدند و تأکید کرد: در البرز نیز عملکرد مدیران و کارمندان روی تابلوی فواد قرار می‌گیرد؛ گزارش‌ها ماهانه به رئیس جمهور ارسال می‌شود.

رفیع‌زاده از استاندار و سازمان مدیریت البرز خواست نیاز واقعی دستگاه‌ها را با اولویت شهرستان‌ها در کارگروه مشترک احصا کنند تا در تخصیص سهمیه‌های نیروی انسانی سال آینده لحاظ شود.

نماینده ولی فقیه: نسبت کارمند به جمعیت در البرز «۶۰ به یک» است

آیت الله حسینی همدانی نماینده ولی فقیه در استان البرز نیز در این نشست با استقبال از راه‌اندازی فواد گفت: این سامانه اگر به‌خوبی به مردم معرفی شود، حتی شنیده‌شدن شکایت در لحظه، اثر روانی مثبتی بر جامعه می‌گذارد.

وی سپس با اشاره به «رشد سالانه جمعیت مهاجر» هشدار داد: متوسط کشوری یک کارمند به ازای ۳۷ شهروند است؛ در البرز این عدد به ۶۰ نفر رسیده. اگر همین امسال هفتصد نیروی تازه وارد شوند، سال بعد با افزایش جمعیت دوباره تراز به‌هم می‌خورد. البرز باید در محاسبات کشوری سهمیه‌ای فراتر از فرمول معمول بگیرد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
پیشنهاد امروز