خبرگزاری کار ایران

طرح ویژه عیدانه در استان اردبیل اجرا می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۶۸۳۹

مدیرکل استاندارد استان اردبیل گفت: طرح ویژه عیدانه اداره کل استاندارد ویژه ایام نوروز از تاریخ 15 اسفند ماه سال جاری تا 15 فروردین 1402در استان اردبیل اجرا می‌شود.

به گزارش ایلنا، هاشم علایی در جلسه شورای معاونان اداره کل استاندارد استان اردبیل با اشاره به لزوم نظارت ویژه بر بازار و خدمات در ایام نوروز اظهار کرد: در راستای صیانت از حقوق شهروندان، طرح نظارتی ویژه ایام نوروز با اولویت مراکز عرضه مواد غذایی، بهداشتی، شوینده‌ها، ترازوهای مورد استفاده در میادین میوه و تره‌بار، تجهیزات شهر بازی، زمین‌های بازی، آسانسورها و پله برقی‌ها، هتل‌ها و آپارتمان‌ها، مراکز پذیرایی و رستوران‌ها، خدمات قالیشویی، مراکز فروش شیرینی و آجیل در استان اردبیل اجرا می‌شود.

وی تصریح کرد: با نزدیک شدن به ایام پایانی سال و با توجه به عرضه کالا و خدمات در سطح وسیع و امکان سوء‌استفاده برخی تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان کالا و خدمات این طرح از اهمیت خاصی برخوردار است.

مدیرکل استاندارد استان اردبیل گفت: این طرح نظارتی ویژه عیدانه از ۱۵ اسفند تا ۱۵ فروردین ماه توسط کارشناسان اداره کل استاندارد و شرکت‌های بازرسی تأیید صلاحیت شده در تعامل با ستاد نوروزی استان و با همکاری دستگاه‌های اجرایی مرتبط در راستای اطمینان‌بخشی کیفیت کالا و خدمات اجرا خواهد شد.

علایی یادآور شد: به منظور ارائه خدمات مطلوب و کیفی به عموم شهروندان و مسافران نوروزی بر کالاها و خدمات یاد شده، نظارت دقیق و مستمر انجام می‌شود و چنانچه کالاهای و خدمات ارائه شده در سطح عرضه استان مغایر با استاندارد باشد، اقدامات حقوقی لازم با تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان خدمات انجام می‌شود.

وی افزود: تولید، تمرکز، توزیع و فروش کالاهای و ارائه خدمات مشمول اجرای اجباری استاندارد با کیفیت پایین‌تر از استاندارد یا بدون علامت استاندارد ایران جرم محسوب شده و مطابق قوانین و مقررات سازمان ملی استاندارد ایران با متخلفان برخورد خواهد شد.

علایی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: از تمامی شهرداران درخواست می‌شود به منظور ارائه خدمات بهتر و ایمن به مسافران ایام نوروز نسبت به استانداردسازی تجهیزات زمین بازی و شهر بازی اقدام لازم معمول و از بهره‌برداری تجهیزات غیر استاندارد جدا جلوگیری به عمل آورند.

وی همچنین از صاحبان اماکن عمومی از قبیل هتل‌ها و ساختمان‌هایی که آسانسور و پله برقی نصب شده، درخواست کرد تا نسبت به اخذ گواهینامه ایمنی معتبر از شرکت‌های بازرسی فنی تأیید صلاحیت شده سازمان ملی استاندارد ایران اقدام لازم را معمول دارند.

مدیرکل استاندارد استان اردبیل بیان کرد: از عموم هم استانی‌ها درخواست می‌شود در صورت مشاهده کالاهایی که پس از ارسال پیامک به سامانه ۱۰۰۰۱۵۱۷ اعتبار آنها تأیید نشد یا فاقد علامت استاندارد هستند، موضوع را از طریق شماره تلفن گویای شبانه‌روزی ۱۵۱۷ به این اداره کل اطلاع‌رسانی کنند تا با متخلفان مربوط برخورد قانونی لازم انجام شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز